بندرعباس - نماینده حوزه انتخابیه بندرعباس در مجلس گفت: نمایشگاه‌های کتاب به عنوان یک جریان مهم و تاثیرگذار در تقویت حوزه فرهنگ و ادب استان مطرح است.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از دفتر مجمع نمایندگان استان هرمزگان، حسین هاشمی تختی، ضمن تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری این رویداد فرهنگی هنری در استان و وزارت‌ ارشاد اظهار داشت: هرمزگان از دیرباز به عنوان یکی از مناطقی مطرح بوده که دارای فرهنگی غنی و قابل اعتناست به نحوی که رویه‌ای تعاملی مردم این استان سبب جذب فرهنگی و صادر شدن فرهنگ خطه جنوب و این استان حتی به سایر نقاط دنیا شده است.

وی با بیان اینکه علی‌رغم وجود متقاضیان زیاد برای مطالعه، همواره با کمبود مراکز عرضه کتاب به میزان کافی در استان به ویژه در بندرعباس روبرو بوده‌ایم اضافه کرد: برپایی نمایشگاه‌های کتاب با توجه به دور بودن استان از مراکز اصلی عرضه کتاب فرصتی مناسب برای دوست‌داران کتاب و نشر است تا از این طریق با هزینه کمتری موفق به تهیه آخرین کتاب‌های چاپ شده در کشور شوند.

هاشمی تختی که در این بازدید به اتفاق اعضای خانواده‌اش در نمایشگاه کتاب حاضر شده بود، گفت: جا دارد از خانواده‌ها نیز بخواهیم از سنین کوچکی با تدابیر لازم کودکان خود را به عنوان آینده‌سازان کشور با اهمیت کتاب و نشر و مکتوبات آشنا کنند و زمینه حضور فرزندان خود را نیز در رویدادهای فرهنگی و هنری فراهم آورند.

نماینده شهرستان های بندرعباس، خمیر، قشم، حاجی‌آباد و ابوموسی در جریان بازدید خود از نمایشگاه کتاب استانی هرمزگان علاوه بر بازدید از بخش‌های مختلف، از غرفه‌های نشر و چاپ و مولفان استانی نیز بازدید کرد.

گفتنی است، چهاردهمین نمایشگاه سراسری کتاب هرمزگان 26 دی ماه لغایت 2 بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه ها واقع در سه راه جهانبار در حال برگزاری است.