رئیس دانشگاه آزاد گفت: 17 دی‌ماه به عنوان سالروز ولادت خواجوی کرمانی به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده که این روز در تقویم درج شود.

به گزارش مرور نیوز،حمید میرزاده ظهر امروز در مراسم اجرای رسمی طرح بزرگ مفاخر و مشاهیر اسلامی و ایرانی با رویکرد فرهنگی و پژوهشی و نخستین دوره اعطای جایزه باستانی پاریزی اظهار داشت: بنابر توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی معرفی مشاهیر اسلامی ایرانی در حوزه‌های مختلف را در دستور کار قرار دادیم و برای نخستین بار معرفی مشاهیر، مفاخر و عالمان هر منطقه به عنوان موضوع پایان‌نامه‌های دانشجویان انتخاب می‌شود و از این دانشجویان حمایت می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه سعی دانشگاه آزاد بر این است که مفاخر ایرانی را معرفی کند، افزود: اجناسی که در بازار ارائه می‌شود با فرهنگ ما همخوانی ندارد که باید اصلاح شود.

رئیس دانشگاه آزاد تصریح کرد: هدف از برگزاری مراسم امروز گرامیداشت یاد فرهیخته عالی مقام استاد باستانی پاریزی است.

وی از خواجوی کرمانی به عنوان یکی از مشاهیر کرمانی و یک عارف نام برد و ادامه داد: پیشنهاد دادیم که مراسم بزرگداشتی برای خواجوی کرمانی در نظر گرفته شود و مسؤولان دانشگاه آزاد این پیشنهاد را در دستور کار خود قرار دادند.

میرزاده اضافه کرد: 17 دی‌ماه سالروز ولادت خواجوی کرمانی است و به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده که این روز در تقویم درج شود و مراسم بزرگداشت این شاعر فرهیخته در سالروز تولدش در سال آینده برگزار می‌شود.

وی تأکید کرد: با معرفی مفاخر به جوانان و کودکان می‌توانیم با تهاجم فرهنگی مقابله کنیم، کرمان، شهر مهربانی‌هاست و بزرگانی چون عطا احمدی خیر بزرگ مدرسه‌سازی کشور را دارد و  دانشگاه آزاد باید از مهربانان از جمله عطا احمدی تجلیل کند.

میرزاده از رزم‌حسینی استاندار کرمان به عنوان یک فرد علاقمند به مسائل فرهنگی نام برد و گفت: مطمئن هستیم استاندار کرمان از اقدامات فرهنگی ما حمایت می‌کند.