رئیس شورای حوزه‌های علمیه کشور با تاکید بر معرفی شهدای فدائیان اسلام به جامعه گفت: شهید نواب صفوی مدافع واقعی حریم ولایت بود.

به گزارش مرور نیوز، آیت الله مرتضی مقتدایی چهارشنبه شب در سی و پنجمین یادواره شهدای فدائیان اسلام کشور در مسجد جامع قائم‌شهر اظهار داشت: در حالی سی و یکمین سالگرد شهدای فدائیان اسلام در کشور برگزار شد که سالگرد سی‌و‌یکمین سالروز وفات مجاهد نستوه شهید نواب صفوی ما را با خاطرات قبل از انقلاب نزدیک‌تر می‌کند.

وی افزود: شهید نواب صفوی مجاهدی نستوه و سرباز واقعی حریم ولایت و مدافع حق و رهبری بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه توفیق شرکت در یادواره شهدای فدائیان اسلام در مازندران نصیب بنده شده است، تصریح کرد: باید در این ایام که ایران اسلامی در فقدان آیت الله هاشمی در اندوه بوده به شخصیت‌شناسی آن روحانی مجاهد نیز پرداخت.

مقتدایی با بیان اینکه هاشمی رفسنجانی از ارکان نظام بود و نقشی اساسی در به ثمر رساندن انقلاب داشت، افزود: تشکیل حکومت اسلامی و استمرار این حکومت بر مبنای دینمداری رویکرد اصلی معمار کبیر انقلاب بوده است.

وی با اشاره به ارتباط دیرینه آیت الله هاشمی رفسنجانی با امام راحل گفت: هاشمی دوستدار نظام بود و برای حفظ نظام در برابر طعنه‌های افراد نابه‌خرد جامعه سکوت اختیار کرد.

رئیس شورای حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه استقامت، پایداری و رشادت هاشمی رفسنجانی سبب شکل‌گیری نهضت انقلاب اسلامی شد، افزود: شهدای فدائیان اسلام به ویژه شهید روحانی نواب صفوی، جریان‌ساز و یکه‌تاز مبانی معرفتی، دینی و شیعی در جامعه بودند.

مقتدایی با اشاره به اینکه امام راحل برای پیاده‌سازی احکام قرآن قیام کرد، گفت: شهدای فدائیان اسلام در ماندگاری و بقای انقلاب اسلامی ایران نقش تعیین‌کننده‌ای داشتند.

وی با بیان اینکه شهید نواب صفوی از مجاهدان در مسیر انقلاب بود و این استقامت شهدای انقلاب و فدائیان اسلام سبب تحکیم پایه‌های نظام اسلامی شد، تصریح کرد: باید یاد و نام شهدای فدائیان اسلام در جامعه تبیین و تشریح شود.

در سی و پنجمین یادواره شهدای فدائیان اسلام که با حضور نماینده ولی فقیه در مازندران، سلسله جلیله روحانیت، خانواده معظم شهدا، جانبازان و قاطبه مردم برگزار شد، رخ فروز از مداحان اهل بیت در مدح شهدای انقلاب، مدافع حرم، فدائیان اسلام و شهدای کربلا نوحه‌سرایی کرد.

قرار بود در این نشست مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی سخنرانی کند که به دلیل رحلت ایشان، آیت الله مقتدایی سخنران این یادواره شدند و محسن هاشمی فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی در پیامی از برپایی شهدای فدائیان اسلام در کشور و مازندران قدردانی کرد.

شهیدان حجج اسلام سید عبدالحسین و محمود واحدی، سید حسین امامی، خلیل طهماسبی و شهید نواب صفوی جمعی از شهدای فدائیان اسلام در جامعه بودند.