امام جمعه موقت تهران با اشاره به ضرورت پرهیز از بدعت گفت: در مجلس ائمه اطهار(ع) باید گوینده اهل بیت(ع) و معصومان باشند و مداح و واعظ بلندگوی آنان باشند.

به گزارش مرور نیوز، آیت‌الله کاظم صدیقی عصر امروز در هفتمین همایش هم‌اندیشی ستایشگران نخبه اهل بیت (ع) که در مشهد برگزار شد اظهار داشت: سالگرد حماسه 9 دی، تجلی خون امام حسین (ع) و حماسه معجزه آسایی که دست امام زمان (عج) را می‌توان به وضوح در این جریان دید.

وی افزود: خدای متعال چند پایگاه برای هدایت و سعادت ما به ما مرحمت کرده، یکی از آنها عقل است که حجت خداست و کسی که شعر و داستان می‌خواند اگر پایگاه عقلانی نداشته باشد ضرر کرده؛ دین ما دین عقل است و بر شعور، تفکر و عقل در قرآن و روایات اهل بیت(ع) بسیار تاکید شده است.

صدیقی با بیان اینکه دومین پایگاه وحی الهی و قرآن کریم است، گفت: قرآن تجلی اعظم پروردگار متعال است که در آیات الهی بارها تشویق به قرائت و تدبر در قرآن شده‌ایم، امامان ما شهدای راه قرآن هستند و واعظ، مداح و شاعر اهل بیت(ع) باید انس قرآنی داشته باشد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به ضرورت یاد مرگ گفت: باور به مرگ انسان را صادق و ایثارگر می‌کند و یاد مرگ چشم و زبان انسان را نگه می‌دارد.

صدیقی خاطرنشان کرد: پایگاه سوم تلاوت قرآن است؛ امام حسین ما قرآن ناطق بود بنابراین مداحان ما باید هرجا که می‌روند قرآنی باشند و فضا را قرآنی کنند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه حدیث پایگاهی است دل را احیا می‌کند، گفت: مداحان و ذاکرین ما که مشعل‌های محفل حسینی هستند با احادیث باید مأنوس باشند‌ چرا که حدیث اعتقادات، اخلاقیات و رفتار ما را تنظیم می‌کند.

وی افزود: آیت الله بهجت می‌گفتند «هرچه برای مردم می‌گویی خودت هم شنونده باش» بنابراین به عنوان مداح اهل بیت(ع) فقط به فکر راضی کردن مستمع نباشیم تا دوباره ما را دعوت کنند چرا که ما نوکر اهل بیت(ع) هستیم‌.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به ضرورت پرهیز از بدعت گفت: در مجلس ائمه اطهار(ع) باید گوینده اهل بیت(ع) و معصومان باشند و مداح و واعظ بلندگوی آنان باشند.

وی با اشاره به اهمیت ادعیه و زیارت‌نامه‌ها گفت: زیارتنامه‌ها سبب خداشناسی، پیغمبرشناسی، امام شناسی، خودشناسی و حتی دارو و مرض‌شناسی است و در واقع همه چیز را در برمی‌گیرد. مداحان و وعاظ اهل بیت (ع) ترویج دعاها را دنبال کرده و دیگران را به خواندن ادعیه و زیارتنامه‌ها تشویق کنید و خود نیز بدان عمل کنید.

صدیقی خطاب به مداحان و ذاکران خاطرنشان کرد: در مجلس اهل بیت(ع) نوکر باشید و ادعای آقایی نداشته باشید ضرورت حضور در دستگاه امام حسین(ع) اخلاص است و سنگر اخلاص سبب رهایی از شر شیطان می‌شود.