رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رامیان با اشاره به اینکه بالغ بر 200 برنامه به مناسبت دهه فجر در این شهرستان خبر داد و گفت: 60 برنامه شاخص در دهه فجر برگزار می‎شود رویکرد این برنامه‎ها وحدت شیعه و سنی است.

به گزارش مرور نیوز، حجت‎الاسلام محمدباقر جلالی عصر امروز طی نشستی با گروه خبری ستاد دهه فجر استان گلستان اظهار کرد: در هفت نقطه شهری و روستایی رامیان راهپیمایی 22 بهمن برگزار می‎شود.

وی هماهنگی نهادهای فرهنگی را در بازدهی برنامه‎های دهه فجر مثبت ارزیابی و تصریح کرد: در یکسال اخیر برنامه‎های فرهنگی مشترک برای بازدهی بیشتر برنامه‎ها اجرا شده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی رامیان در خصوص ویژه‎برنامه‎های روستایی بیان کرد: بازی‎های بومی و محلی، پخت غذا، مسابقات فرهنگی و گسترش برنامه در روزهای مختلف دهه فجر تدارک دیده شده است.

جلالی از برگزاری برنامه 10 شب در 10 مسجد خبر داد و گفت: بیش از 200 برنامه در دهه فجر برگزار می‎شود 60 برنامه شاخص به مناسبت پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تدارک دیده شده است.

وی بیان کرد: گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و شهدای مدافع حرم، سرکشی به خانواده‎های معظم شهدا، غبارروبی گلزار شهدا، دعوت از مردم برای حضور حداکثری در انتخابات از جمله برنامه‎های دهه فجر است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی رامیان با اشاره به اینکه گزارش دولت در حقیقت گزارش نظام است، تصریح کرد: برگزاری فضای معنوی و شاد در جشن انقلاب اسلامی جزو برنامه‎های دهه فجر است، قرائت دعای کمیل و ندبه را در شهرستان داریم، جنگ شادی، مسابقات ورزشی و مسابقات تنیس کشور به میزبانی رامیان برگزار می‎شود.

جلالی با بیان اینکه تمام برنامه‎های دهه فجر با رویکرد وحدت شیعه و سنی است، تاکید کرد: ما وحدت را به عنوان یک تاکتیک نمی‎دانیم بلکه آن را ایده و عقیده می‎دانیم و همانند فرامین رهبر معظم انقلاب هر چیزی که باعث اختلاف شود را حرام می‎دانیم.

وی با اشاره به اینکه انتقال فضای انقلاب به نسل سوم و چهارم با آماده‎سازی روستاها انجام می‎شود، ابراز کرد: برگزاری نمایشگاه عکس و پوستر را در این ایام خواهیم داشت، پخش نواها و سرودهای انقلابی در اماکن عمومی و سه شنبه بازار که فضای تجاری است انجام خواهد گرفت.

جلالی معرفی استعدادها و نخبگان شهرستان را از دیگر برنامه‎های دهه فجر برشمرد و گفت: معرفی نخبه‎های قرآنی جزو برنامه‎های دهه فجر است، بهترین قاریان استان گلستان در رامیان هستند از این استعدادها برای برنامه‎های شهرستانی و استانی استفاده می‎شود.