مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: سه مورد از چاه‌های کوهدشت از مدار خارج شده‌اند.

به گزارش مرور نیوز، مهندس حمیدرضا کرم‌وند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: لرستان به عنوان الگوی اقتصاد مقاومتی در کشور مطرح شده است و در همین راستا پروژه‌هایی تعریف کرده‌ و توانسته‌ایم این پروژه‌ها را به بهره‌برداری برسانیم.

وی با بیان اینکه کل شهرهای استان 24 مورد هستند، افزود: در بروجرد شرکت آبفای تبصره 2 را داریم و شهر اشترینان را نیز این شرکت پوشش می‌دهد.

کرم‌وند جمعیت استان را یک میلیون و 200 هزار نفر اعلام کرد و گفت: در همین راستا 390 هزار انشعاب آب و 180 هزار فاضلاب داریم. همچنین چهار تصفیه‌خانه فاضلاب و دو تصفیه‌خانه آب در استان فعال هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان با بیان اینکه 60 روستا را نیز آبفا شهری پوشش می‌دهد، افزود: خط انتقال آب کاکارضا به تمام شهر متصل نیست برای همین در این زمینه مشکل داریم، همچنین در زمان بارش آب شهر کدر شده که موجب اعتراض مردم می‌شود.

وی یادآور شد: در گذشته کمتر از 50 درصد از آب چاه‌ها استفاده می‌کردیم که حال به بالای این مقدار رسیده است. همچنین مسافت منابع تامین بین 10 تا 15 کیلومتر افزایش پیدا کرده است.

کرم‌وند گفت: متاسفانه در جنوب و غرب استان با مشکل تامین آب مواجه هستیم و سه مورد از چاه‌های کوهدشت از مدار خارج شده‌اند.