مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان گفت: در 9 ماهه ابتدایی سال جاری 993 مورد پرونده در کمیسیون‌های پزشکی قانونی استان طرح شده که نسبت به سال گذشته دارای 7 درصد رشد و افزایش بوده است.

به گزارش مرور نیوز از اصفهان، سلیمان‌پور درباره آمار پرونده‌های رسیدگی به قصور پزشکی عنوان کرد: در 9 ماهه ابتدایی سال جاری 993 مورد پرونده در کمیسیون‌های پزشکی قانونی استان طرح شده که نسبت به سال گذشته دارای 7 درصد افزایش بوده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه 630 مورد از پرونده‌های رسیده در این مدت مربوط به پزشکی قانونی و 241 مورد مربوط به روانپزشکی قانونی بوده است، افزود: تعداد پرونده‌های رسیدگی شده درباره قصور پزشکی در 9 ماهه امسال 122 مورد بوده است که در 95 مورد پزشک تبرئه و در 27 مورد نیز برای کادر درمان قصور تشخیص داده شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان درباره اینکه بیشترین پرونده‌های طرح شده مربوط به چه رشته‌های بوده است نیز گفت: بیشترین پرونده‌ها مربوط به رشته‌های جراحی زنان زایمان و نازائی، جراحی عمومی و داندانپزشکی بوده است.

سلیمان‌پور خاطرنشان کرد: پرونده‌های مربوط به قصور پزشکی در مقایسه به مدت مشابه سال گذشته چیزی حدود 11 درصد افزایش داشته است.

وی در ادامه نیز درباره آمار نزاع در 9 ماهه اول سال گفت: در نه ماهه سال 95 تعداد 31 هزار و 158 نفر به دلیل صدمات ناشی از نزاع به پزشکی قانونی استان اصفهان مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 1.2 درصد کاهش‌ یافته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان با اشاره به اینکه مراجعین نزاع 26.7 درصد از حجم مراجعین معاینات مراکز پزشکی قانونی استان اصفهان را تشکیل می‌دهند، یادآور شد: از کل مراجعین نزاع تعداد 10 هزار و 156 نفر زن و 21 هزار و 2 نفر مرد بوده‌اند.

سلیمان‌پور درباره آمار مشابه سال قبل نیز گفت: در مدت مشابه سال قبل تعداد 31 هزار و 523 نفر به دلیل نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که 10 هزار و 278 نفر زن و 21 هزار و 245 نفر مرد بوده‌اند.