رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز بر ضرورت توسعه صنعت کشاورزی در این استان تأکید کرد و گفت: یکی از مهمترین راهکارهای توسعه کشاورزی حمایت کشاورزان و رفع مشکلات آنها است.

به گزارش مرور نیوز، سیدمجید موسوی پیش از ظهر امروز در گردهمایی بزرگ سنگرسازان بی سنگر جهاد کشاورزی استان البرز که در موسسه تهیه، تولید و اصلاح نهال و بذر کشور واقع در کرج برگزار شد، اظهار داشت: استان البرز دارای ظرفیت‌های کشاورزی بسیار خوبی است و می‌تواند به عنوان یکی از منابع مهم برای توسعه اقتصادی به شمار آید.

وی ادامه داد: در این راستا باید با حمایت از این صنعت و توسعه آن به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

رئیس جهاد کشاورزی استان البرز در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه حمایت از کشاورزان می‌تواند صنعت کشاورزی را در این استان با رونق بیشتری مواجه کند، ‌افزود: یکی از مهمترین مشکلات امروز در بخش کشاروزی کمبود آب است لذا باید برنامه‌ریزی‌ها و تمهیدات لازم برای رفع این مشکل اندیشیده شود.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه سالانه 2 میلیون و 200 هزار تن محصولات کشاورزی در استان البرز تولید می‌شود، ‌گفت: این میزان تولید محصولات کشاورزی علاوه می‌تواند بخشی از نیاز کشور را تأمین کند.

رئیس جهاد کشاورزی استان البرز با اشاره به اینکه استان البرز از منابع پایه استفاده درستی کرده است افزود: در این راستا این استان با توجه به سطح زیرکشت پایینی که دارد اما از لحاظ کیفیت کار و از لحاظ برندهای شناسنامه‌دار اعم از دامداری، باغداری و زراعت از کیفیت خوب و مطلوبی برخودرار است.

موسوی در ادامه سخنان خود به بهره‌برداری طرح‌های عمرانی اشتغال‌زا و تولیدی در بخش جهاد کشاورزی اشاره کرد و افزود: در ایام دهه فجر 35 طرح جهاد کشاورزی بهره‌برداری می‌شود که بیشترین آن به دلیل اهمیت صرفه‌جویی آب، در حوزه آب و خاک است.

به گفته وی این طرح‌ها زمینه اشتغال مستقیم برای حدود 320 نفر را فراهم کرده که با سرمایه‌گذاری 450 هزار میلیارد ریالی به بهره‌برداری می‌رسد.