نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به اینکه بزرگترین مشکلات اصناف کرمانشاه مربوط به بانکها است، گفت: بانکها در حمایت از کارآفرینان و اصناف استان کرمانشاه بیش از پیش به وظایف خود عمل کنند.

به گزارش مرور نیوز، آیت‌الله مصطفی علما ظهر امروز در دیدار با کشاورزان نمونه که در بیت امام جمعه برگزار شد، با اشاره به تأکیدات امام خمینی(ره) بر جمله «ما می‌توانیم»، اظهار داشت: امروز اقتدار و موقعیت ایران در جهان نشان‌دهنده تحقق گفته امام(ره) است به طوری که اکنون به اذعان اسرائیل، ایران از خود اسرائیل در قدرت نظامی برتر و ایران ششمین قدرت نظامی دنیا است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه به پیشرفتهای روزافزون کشور در زمینه تجهیزات نظامی اشاره کرد و گفت: روستاییان اکنون دارای توانمندیهای بسیاری در زمینه کار و تولید هستند که مدیریت و سرمایه‌گذاری لازم در این زمینه و نهادینه‌سازی فرهنگ کار و کارآفرینی در جامعه روستایی ضرورت دارد.

علما با اشاره به ضرورت حفظ اقتدار و نفوذ ایران در جهان، عنوان کرد: تمام فعالیتها و موفقیتها مربوط به اسلام است و باید برای ترویج اسلام در دنیا تلاش شود آنچنانکه امروز کلمه لا اله الا الله در دنیا مطرح است.

امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران باید به خود متکی باشد، افزود: باید روحیه توانستن و کارآفرینی در جامعه ترویج یابد زیرا واردات 95 درصد روغن از خارج با شأن کشور سازگار نیست.

وی بزرگترین مشکل اصناف را مربوط به بانکها و دریافت تسهیلات دانست و گفت: حمایت دستگاهها و بانکها از کارآفرینان و تولیدکنندگان ضروری است و مشکلات بانکی اصناف باید تدبیر و مدیریت شود.

علما با اشاره به اینکه امروز باید با وجود ارتباط با دنیا هیچ کالایی و تجهیزاتی از جمله مواد خوراکی با هواپیما از کشورهای دیگر وارد نشود، عنوان کرد: ایران به عنوان یک الگو در تمام شئون باید با تمام دنیا رابطه داشته باشد اما در تمام موارد باید به خود متکی بود.

وی با بیان اینکه مدیریت مراکز حساس آمریکا به عهده ایرانیها است، گفت: باید از این ظرفیتها و توانمندیها برای داخل کشور استفاده کرد آنچنانکه در فناوری هسته‌ای با استفاده از توامندیهای داخلی به هیچ کشوری اتکا نکردیم.

علما به آمار بالای بیکاری استان با وجود 900 هزار هکتار اراضی کشاورزی اشاره کرد و افزود: بیکاری تبعات اجتماعی بسیاری از جمله طلاق و مسائل اجتماعی دیگر دارد بنابراین برای رفع این معضل باید از ثروتهای استانی استفاده کرد.

وی با اشاره به ضرورت پرداخت حق کشاورزان در موعد مقرر، اظهار کرد: انگیزه کار کردن و فرهنگ کار دارای اهمیت بسیاری است و در این راستا بانکها نیز باید بیش از پیش به وظایف خود عمل کنند.