ائمه جمعه مناطق کاشان و آران و بیدگل تاکید کردند: انقلاب اسلامی حاصل خون شهدا است.

به گزارش مرور نیوز، آیت الله سیدمحمد موسوی تنها توشهی سفر آخرت را تقوا و پرهیزکاری دانست و افزود: مردمی که آب وضوی پیامبر را به عنوان تبرک می‌گیرند اما در مقابل ظلمی که به دختر پیامبر شد سکوت کردند و این درد بزرگی است که و آلودگی خواص و بی بصیرتی عوام باعث بروز این مشکل شد و جامعه امروز نبایست دچار این مهم شود.

امام جمعه آران و بیدگل با بیان اینکه بصیرت و صبر مهمترین مولفه ای است که برای امت اسلامی باید باشد بیان داشت: راهپیمایی مردم تجدید بیعت با امام راحل و شهدا است و تجلیل میثاق با آرمان های تمام شهیدان است و اعلان حمایت از انقلاب اسلامی و ارزش های توحیدی و اعلام انزجار از دشمنان کشور است.

وی گفت: آمریکایی ها با مکر و نیرنگ خود را به عنوان مدافع حقوق بشر، مصلح و مدیر جهان امروز معرفی میکردند و رییس جمهور منتخب آمریکا نشان داد که وضعیت این کشور چگونه است.

موسوی ضمن بیان اینکه آمریکا یک کشور ورشکسته است ابرازداشت: 20 هزار میلیارد بدهکاری و کسری بودجه آمریکا است و نمی تواند مشکلات اقتصادی خود را حل کند و در رابطه با کشورهای اسلامی آمریکا دنبال منافع نامشروع خود و نجات از ورشکستگی است.

امام جمعه آران و بیدگل اظهارکرد: بیان اینکه مردم بایست از ترامپ بترسند کمال حماقت است و رییس جمهور پیشین آمریکا به ایران و ملت ایران هیچگونه کمکی نکرده است که ما متشکر وی باشیم.

وی تصریح کرد: ما تنها از رییس جمهور پیشین آمریکا نفاق، تبعیض و نیرنگ بود و تحریم هاراعلیه ما تسریع کرد و پس از مذاکرات به تعهدات خود عمل نکرد و داعش را در آسیای غرب راه اندازی کرد.

موسوی خاطرنشان کرد: اوباما هزاران نفر در یمن را به خاک و خون کشاند و بارها ایران را به جنگ نظامی تهدید کرد و هیچ غلطی نتوانست انجام دهد.

وی اظهارداشت: سرنوشت دیکتاتورهایی همچون اوباما برزیر میز رفتن و برکناری است و رییس جمهور جدید آمریکا بایست از این روشها درس بگیرد و تاریخ ملت ایران را بخواند و وضعیت اسف بار رییس جمهورهای سابق را ببیند.

امام جمعه آران و بیدگل گفت: ملت ایران نه تنها از ترامپ هراسی ندارد بلکه از هیچ قدرتی در زمین هراس ندارد و ملتی که شهادت در راه خدا را سعادت میداند و از کشته شدن هراس ندارد با تهدید عقب نشینی نمیکند.

موسوی افزود: آمریکا خود میداند که اگر بخواهد وارد جنگ با ایران شود قبل از اینکه موشک هایشان به ایران برسد کمتر از یک دقیقه شهرهای اسراییل و هیفا با خاک یکسان میشود.

وی ضمن بیان اینکه ایمان ملت تمام منافع آمریکا را تهدید میکند اعلام داشت: ملت ایران ملتی شجاع و مقتدر است و از تهدیدات پوچ رییس جمهور آمریکا نمیترسد.

موسوی ضمن بیان نزدیک شدن به انتخابات ادامه داد: حضور مردم و پر جنب و جوش مردم در انتخابات ها باعث افتخار است و توصیه من این است که همه وحدت و یکپارچگی را به عنوان یک شعار و یک دستور قرانی به عنوان یک شاخصه قراردهند.

امام جمعه آران و بیدگل ادامه داد: ما نیاز به وحدت در کل جامعه داریم و وحدت عامل قدرت و وظیفه شرعی است و باید همه مردم و بخصوص گروه های درگیر وحدت را به عنوان یک محور مدنظر داشته باشند.

انقلاب ما حاصل خون شهدا است

حجت الاسلام عباس مسعودی در خطبه های امروز نماز جمعه مشهد اردهال کاشان ضمن دعوت مردم به تقوا و پرهیزکاری اظهار داشت: انقلاب ما مرهون خون شهدا و رهبری امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری است.

امام جمعه موقت مشهد اردهال کاشان افزود: امروز مردم با حضور خود در راهپیمایی به دشمنان اسلام نشان دادند که مردم ایران همیشه در صحنه هستند و از تهدیدات هراسی ندارند.

وی با بیان اینکه انقلاب ما ریشه الهی داشت و مورد عنایت پروردگار است تصریح کرد: با همت مردم و اعتمادی که امام خمینی (ره) به پروردگار داشتند این حرکت آغاز شد تا در سال 1357 به پیروزی رسید.

مسعودی نشلجی ادامه داد: از جمله زیبایی هایی که انقلاب داشته است این بود که نقطه ی حرکت انقلاب ما از مساجد بود و مردم با توکل بر پروردگار این حرکت را آغاز کردند تا انقلاب را به پیروزی برسانند و نقش مسجد در پیروزی انقلاب بر همگان هویدا است.

وی ابرازداشت: امروز قصد دشمنان اسلام این است که بین جوانان و مسجد فاصله بیاندازند باید هشیار بود که مسجد به عنوان نقطه ی آغازین برای فعالیت های الهی مدنظر باشد و از آن استفاده شود.

وی ادامه داد: مردم ما برای خدا قیام کردند و ظلم و استکبار جهانی را دیدند و بر این باور بودند که مومن دارای عزت است و عزت مومن دارای معامله نیست.

امام جمعه موقت مشهداردهال ضمن اشاره به اینکه انقلاب ما در ارتباط با ظلم ستیزی آغاز شد افزود: ظلمی که استکبارستیزی در گذشته به مردم ما بود و مردم تحت فشارهایی بودند که از غرب حمایت میشد مردم بایست عزت خود را حفظ کنند و با ظلم مبارزه کنند.

وی ادامه داد: مردم ما همیشه برای مبارزه با ظلم در صحنه بوده اند و امروز به همین علت نه تنها در ایران بلکه در دیگر کشورها فریادرس مظلومان عالم هستیم.

مسعودی نشلجی خاطرنشان کرد: پیروزی دیگر ما حاکمیت ولایت فقیه بر کشور است و هر حرکتی که امروز دشمنان ما در منطقه بخواهند انجام دهند و ایران را در آن حرکت راه دهند به نتیجه نمیرسد.

وی بیان داشت که امروز دشمنان باور کرده اند یکطرف معادلات سیاسی منطقه و حتی دنیا ایران اسلامی باشد ابراز داشت: این اقتدار ایران ناشی از حاکمیت ولی فقیه است وامروز آمریکا جرئت نمیکند به کشور ما از نظر نظامی نگاه چپ کند.

مسعودی نشلجی گفت: نظام ما همیشه با پشتیبانی مردم و اتکا به قدرت الهی به پیروزی رسیده است و اگر دشمنان با یکدیگر متحد نیز شوند به این انقلاب نمیتوانند لطمه ای وارد کنند.

امام جمعه موقت مشهداردهال ضمن بیان شهادت حضرت فاطمه(س) بیان داشت: حضرت فاطمه (س) درس ولایت مداری و حفظ دین را به مردم داد و اگر نبود نامی از شیعه و اسلام و دین نیز نبود و اثری از آزادی و عزت نبود و وی راه و مسیر را به ما نشان داد.

وی ادامه داد: انقلاب ما حاصل خون شهدا است و جان خود را برای رضایت پروردگار تقدیم کردند و بدانیم حفظ و حراست از ارزش های دینی نیاز به مراقبت دارد و دشمنی که خواستار تصاحب کشورها بود به دلیل حضور مردم ما در صحنه بعد از گذشت سالها موفق نشده اند و نمی شوند.

ایمان به ارزش های الهی باعث پیروزی انقلاب شد

آیت الله حسن مفرح زاده ضمن دعوت مردم به تقوا و پرهیزکاری اظهار داشت: کسانی که پرهیزکار باشند خداوند به آنها بشارت دنیا و آخرت را می دهد و تقوا بزرگترین پیروزی برای جامعه و ملت است.

امام جمعه ابوزیدآباد آران و بیدگل ضمن تشکر از حضور باشکوه مردم و مسئولان در راهپیمایی 38 امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیان داشت: مردم مشت محکم خود را بسوی آمریکای جنایتکار زدند.

وی گفت: آنچه موجب شد انقلاب به پیروزی برسد ایمان به ارزش های الهی و تقوا از ضد ارزش ها بود و اگر خواهان حفظ این انقلاب و رشد و شکوفایی آن باشیم تنها راه، ایمان به ارزش های الهی است.

امام جمعه ابوزیدآباد اعلام داشت: یکی از ارزش های مهم انقلاب وحدت، همدلی و تعامل بین مردم و مسئولان است و از تخریب، دشمنی و تفرقه با یکدیگر بایست پرهیز شود.

وی با بیان اینکه نهادها و جناح های سیاسی بدون مشکل و ضعف نیستند و نیاز به انتقاد نیز دارند ادامه داد: با توجه به این مهم نباید یکدیگر را تخریب کرد و تاکید مقام معظم رهبری و امام خمینی (ره) به وحدت و همدلی است.

مفرح زاده ضمن بیان اینکه پیروی از رهبری و ولایت از دیگر ارزش های انقلاب است تصریح کرد: امروز نیز باید همه مردم و مسئولان این ارزش را حفظ کنند و در راه رهبری و ولایت ایستادگی کنند و مقام معظم رهبری راه حل مشکلات کشور را انقلابی بودن مردم میداند.

امام جمعه ابوزیدآباد و آران و بیدگل یکی دیگر ارزش های انقلاب را پایبندی به اصول و اهداف انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: باید از هوا و هوس، دنیا طلبی، قدرت طلبی، حسادت و تجمل گرایی پرهیز کرد و همچنین از ارزش های طاغوتی و آمریکایی نیز دوری کرد و به آنها اعتماد و امید نداشته باشیم و توکلمان تنها به خداوند باشد.

وی ضمن تاکید به اینکه قرآن پیروزی حقیقی را رسیدن به ایمان و تقوا معرفی کرده است افزود: اگر در جامعه ایمان و تقوا را تقویت کنیم و اگر در این امر موفق شویم به پیروزی حقیقی نایل شده ایم.