رییس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه با اشاره به واکسیناسیون یک میلیون راس دام سبک علیه تب برفکی در این شهرستان، گفت: خوشبختانه امسال کانونی از این بیماری در سطح شهرستان مشاهده نشده است.

به گزارش مرور نیوز، دکتر تورج کرمیان با بیان اینکه طرح واکسیناسیون دام‌های سبک علیه بیماری تب برفکی در سطح شهرستان کرمانشاه به اتمام رسیده است، اظهار کرد: این طرح از ابتدای دی ماه به مدت 40 روز آغاز شد و در شهرستان کرمانشاه یک میلیون راس دام سبک علیه بیماری تب برفکی به صورت رایگان مایه کوبی شدند.

وی ادامه داد: از این تعداد 350 هزار راس آن مربوط به دام‌های عشایر و 650 هزار راس مربوط به واحد های دامی داخل شهرستان و روستاییان است.

به گفته این مسئول، همچنین سه تیم در دو مرحله برای انجام واکسیناسیون دام‌های عشایر مستقر در مناطق خارج از استان که در مناطق ایلام و خوزستان استقرار دارند، اعزام شدند که کار واکسیناسیون دام‌های عشایر نیز پایان یافته است.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در این طرح مایه کوبی 800 هزار راس دام سبک برای شهرستان کرمانشاه پیش بینی شده بود، اما با توجه به فصل زایش دام‌ها جمعیت بره‌ها نیز به میزان پیش بینی شده افزوده شد.

کرمیان با بیان اینکه طرح مایه کوبی رایگان دام‌های سبک علیه بیماری تب برفکی در سطح شهرستان کرمانشاه در قالب 20 اکیپ انجام شد، یادآوری کرد: از این تعداد 15 اکیپ متعلق به بخش خصوصی و پنج اکیپ از بخش دولتی بود.

وی با اشاره به اتمام این طرح گفت: در حال حاضر مشغول لکه گیری هستیم و کار مایه کوبی دام های روستاییان و عشایر جامانده که هنگام مراجعه اکیپ ها در محل حضور نداشتند در حال انجام است تا بتوانیم پوشش 100درصدی داشته باشیم.

به گفته این مسئول، خوشبختانه امسال هیچگونه کانونی از این بیماری در شهرستان کرمانشاه مشاهده نشده است.