رییس اتاق بازرگانی در همایش وفاق و همدلی معدن کاران استان اصفهان گفت: استان اصفهان استان معدنی است که علاوه بر معادن متنوع دارای یک هزار معدن و دو هزار و 500 واحد سنگ‌بری در استان اصفهان است .

به گزارش مرور نیوز از اصفهان، سهل‌آبادی اظهار داشت: معدن می‌تواند جای نفت را در درآمدهای ارزی ایران بگیرد به‌شرط اینکه بستر لازم برای رشد بخش معدن فراهم شود .  

وی تأمین گازوئیل را یکی از چالش‌های جدی پیش روی معدن کاران دانست و گفت:معدن کاران برای قاچاق ،گازوئیل نمی‌خواهند بلکه برای تولید مواد معدنی از معادن این سوخت را مصرف می‌کنند .

وی تاکید کرد:چرا مسوولین شرایطی ایجاد می‌کنند که معدن کار از قاچاقچیان سوخت مورد نیاز معدن را تأمین کند.

سهل‌آبادی افزاش بهره‌برداری معادن را به برخورداری از ماشین‌آلات و تجهیزات به روز وابسته دانست و گفت: بسیاری از معادن استان با ماشین‌آلات قدیمی که بیش از 40 سال از عمر می‌گذرد فعالیت می‌کنند .

وی تاکید کرد:هزینه تمام‌شده معادن بویژه در بخش سنگ به دلیل ماشین‌آلات قدیمی بسیار بالاست و دولت با ارائه تسهیلات ویژه می‌تواند زمینه نوسازی ماشین‌آلات معادن را فراهم سازد.

رییس خانه صنعت،معدن و تجارت ایران صادرات را تنها راه نجات‌بخش تولید دانست و گفت:تقویت واحدهای معدنی  در صادرات محصولاتشان می‌تواند علاوه بر اشتغال‌زایی زمینه رشد اقتصادی را فراهم سازد.

وی از معدن کاران خواست که با همکاری یکدیگر و انتقال تجربه تولید و تجارت زمینه صادرات محصولات معدنی را فراهم سازند و افزود: اتاق بازرگانی اصفهان با اعزام هیات های تجاری به کشورهای همسایه همواره به دنبال افزایش صادرات استان در بخش‌های مختلف است .

سهل‌آبادی بخش فرآوری سنگ استان اصفهان در  خاورمیانه منحصربه‌فرد دانست و گفت:تجمع بیش از 2 هزار واحد سنگ‌بری در یک استان می‌تواند نقش مهمی در صادرات محصولات نهایی سنگ را فراهم کند و مشکل این واحدها به روز نبودن تولیدات و مالیات بر ارزش‌افزوده است .

رییس خانه صنعت،معدن و تجارت ایران مالیات بر ارزش‌افزوده را یکی از مسایل بخش معدن خواند و گفت:معدن کاری که محصولات خود را یک ساله می‌فروشد چگونه می‌تواند سه ماه به سه ماه مالیات پولی که هنوز به دستش نرسیده است بپردازد .