قزوین- عضو هیئت امنای دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: مدیریت فعلی کشور بر اساس هزینه کرد اشکال اساسی دارد و باید به سمت مدیریت بر محور علم و دانش بنیان حرکت کنیم.

به گزارش مرور نیوز، حجت الاسلام سید محمد ابوترابی روز چهارشنبه در سی و سومین همایش معاونان توسعه مدیریت و منابع دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور که در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین برگزار شد گفت: شیوه مدیریت مبتنی بر هزینه اشکال اساسی دارد و برای پیشرفت باید به سوی مدیریت علمی و دانش بنیان حرکت کنیم.

وی افزود: مدیریت در کشورمان به طور عمده مبتنی بر منابع طبیعی، بویژه درآمدهای نفتی و این گونه اقدام کردن،فقط پاسخ گوی هزینه هاست و باید به سوی روش های علمی تر رفت.

نایب رئیس مجلس نهم شورای اسلامی یادآورشد: خوشبختانه در وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی، کارگزاران با هوش و با استعدادی مشغول به کار هستند که هنوز از این سرمایه به خوبی استفاده نمی شود.

حجت الاسلام ابوترابی گفت: مدیریت مبتنی بر هزینه، مانع از پیشرفت است و پیشنهاد می شود مدیران توسعه درحوزه سلامت، تلاش کنند که روز به روز از هزینه ها کاسته شود.

وی بیان کرد: لازم است ضمن ارتقای بهره وری، از ظرفیت ها استفاده مطلوب و در این راستا لازم است مدیریت، برنامه ریزی، نظارت و سیاستگذاری در وزارت بهداشت، به سمت خرید خدمت گام بردارد.

عضو هیئت امنای دانشگاه علوم پزشکی قزوین افزود: در شرایط کنونی به جای افزایش تخت بیمارستانی باید بخش خصوصی را فعال کرد و بخش دولتی، فقط نظارت داشته باشد.

حجت الاسلام ابوترابی ادامه داد: البته خروجی کار باید اینگونه باشد که خدمات به صورت رایگان به مردم ارائه شود.

وی بیان کرد: با تحول در اندیشه و روش های مدیریتی، داشتن نگاه درامدزا و مدیریت راهبردی، مدیران حوزه سلامت کشور می توانند دیدگاه های مدیریت سایر بخش ها را همسو با خود کرده و منشأ تحولات اساسی شوند.