رئیس دانشگاه یاسوج از افزایش دو برابری بودجه پژوهشی این دانشگاه خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، احمد محمودرضا رحیمی در آیین تجلیل از پژوهشگران و فن‌آوران و دانشگاهیان برتر استان افزود: بودجه عمرانی این دانشگاه برای سال آینده 24 میلیارد و 400 میلیون تومان است .

وی با بیان اینکه کارهای خوبی در حوزه پژوهش در دانشگاه یاسوج انجام شده است، بیان کرد: یکی از این کارها آزمایشگاه مرکزی دانشگاه یاسوج با شش هزار متر مربع بوده که در دستور کار قرار گرفته است .

رئیس دانشگاه یاسوج با اشاره به آزمایشگاه مرکزی دانشگاه یاسوج خاطرنشان کرد: این پروژه عملا چند ماه تعطیل شده بود که دوباره با واگذاری به پیمانکار از دو ماه پیش فعال شده است .

رحیمی با اشاره به برخی از اقدامات انجام شده در حوزه عمرانی تصریح کرد: یکی از کارهای خوب و ارزشمند که با حمایت استاندار کهگیلویه و بویراحمد انجام شده افزایش بودجه عمرانی این دانشگاه است که در سال 96 به 24 میلیارد و 400 میلیون تومان رسیده است .

وی یکی از مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی این دانشگاه را دانشکده منابع طبیعی عنوان و بیان کرد: در سال آینده بهره‌برداری از این دانشکده را خواهیم داشت .

رئیس دانشگاه یاسوج افزایش هر ساله بودجه‌های پژوهشی در دانشگاه یاسوج یکی از موفقیت‌ها در حوزه پژوهش است و در سال 93 این افزایش بودجه هفت درصد بود که در سال 94 به رقم 9.5 درصد رسید و در سال جاری به 13.4 درصد رسیده که افزایش دو برابری را نشان می‌دهد .

رحیمی با بیان اینکه 40 درصد از درآمدهای دانشگاه یاسوج صرف کارهای پژوهشی و تحقیقاتی می‌شود، تاکید کرد: این درآمدها خرج زیرساخت‌های پژوهشی در استان می‌شود.

وی با اشاره به عزم دانشگاه یاسوج در حوزه پژوهش و تحقیق و تحول در این حوزه اضافه کرد: در یک سال گذشته دستاوردهای بسیار خوبی در حوزه پژوهش داشته ایم.

در پایان این مراسم از پژوهشگران و فن آوران برتر کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شدند.

دانشگاه یاسوج به عنوان دانشگاه برتر استان، مرکز تحقیقات آموزش کشاورزی و منابع طبیعی به عنوان مرکز تحقیقاتی برتر، آموزشکده فنی برادران یاسوج به عنوان سازمان برتر استان و دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در بخش غرفه‌های برتر نمایشگاه هفته پژوهش تجلیل شدند .

همچنین در این آئین از مهراورنگ قائدی به عنوان پژوهشگر برتر دانشگاه‌های استان، سید سجاد خرم‌روز از دانشگاه علوم پزشکی، رحمت‌الله کریمی‌زاده پژوهشگر برتر مراکز تحقیقاتی، امیر ظفرمند پژوهشگر برتر سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی، علیرضا ظفرمند، هجیر کریمی، حسین ماری اریاد، سید داود موسویان از جهاددانشگاهی، عباس ظریفی دبیر کمیته اجرایی و نمایشگاه و محمدرضا رحمت‌پور نیز تجلیل شد.