قزوین- رئیس مجمع جهانی شهرهای اسلامی گفت: قزوین با تجربه گذشته و توانمندی های قابل توجه ظرفیت مراودات بین المللی را دارد.

به گزارش مرور نیوز، مسعود نصرتی ظهر جمعه در نشست مشترک سفرای کشورهای شرق و جنوب آسیاکه در سالن مفاخر شهرداری قزوین برگزار شد اظهارداشت: برای قزوین بسیار ارزشمند است که برای چهارمین بار میزبان سفرایی است که در مسیر جاده ابریشم برای فعالیتی بین المللی همت کرده اند.

وی اضافه کرد: امسال با برگزاری اجلاس شهرداران آسیایی و اجلاس جاده ابریشم فرصتی برای معرفی شهر قزوین فراهم شد تا عزم خود را برای فعالیتی جهانی به منصه ظهور برسانیم و نشان دهیم با حرکتی بین المللی می توان از ظرفیت های یکدیگر برای توسعه مناسبات استفاده کرد.

قزوین ظرفیت مراودات بنی المللی را دارد

رئیس مجمع جهان شهرهای اسلامی بیان کرد: با موافقت سازمان ملل و رای گیری شهرهای عضو تاسیس مجمع جهانی شهرهای اسلامی به قزوین سپرده شد و 73 شهر در این مجمع عضو شدند و ما توانستیم مسئولیت خود را بخوبی انجام دهیم.

نصرتی گفت: شهر قزوین بر اساس مصوبه سازمان ملل در مرداد ماه در اجلاس ژنو طرح CPR به تصویب رسید و یکی از اساسی ترین پروژه ها که نتیجه اجلاس بود عملیاتی شد که بر اساس آن قزوین محل تاسیس شهر موزه تاریخ تمدن اسلامی خواهد بود.

وی اضافه کرد: از حمایت های وزارت خارجه و دفتر نمایندگی آن در قزوین برای اجرای طرح های بین المللی و میزبانی از سفرا و هیئت های خارجی تقدیر می کنیم و عضویت دکتر ظریف در هیئت امنای موزه تاریخ تمدن اسلامی می تواند به موفقیت های ما کمک کند.

قزوین ظرفیت مراودات بنی المللی را دارد

رئیس مجمع جهانی شهرهای اسلامی یادآورشد: با فضایی که فراهم شده از نمایندگان تمامی کشورهای آسیا و اقیانوسیه دعوت می کنیم با مراودات بیشتر زمینه آشنایی با توانمندی های یکدیگر را ممکن کنند.