قزوین- مدیرکل زندانهای استان قزوین گفت: راه اندازی سیستم های تخصصی سلامت،گامی بلند به سوی تحقق اهداف نظام زندانبانی خواهد بود.

به گزارش مرور نیوز، حمیدرضافراست طلب صبح یکشنبه در اولین جلسه کمیته ساماندهی سیستم های تخصصی سلامت زندانهای استان اظهارداشت: طرح الکترونیکی کردن پرونده های شخصیت زندانیان بعنوان یکی دیگر از طرح های مهم در زندانهای استان آغاز شده و تاکنون بخش زیادی از اطلاعات حوزه های مختلف در سامانه تخصصی سلامت زندانیان به ثبت رسیده است.

وی افزود:اطلاعات پرونده شخصیت زندانیان در حوزه های پذیرش واجرای احکام، فرهنگی وتربیتی، مددکاری اجتماعی، بهداشت ودرمان، روان شناسی و اشتغال وحرفه آموزی در بدو ورود به زندان در سامانه تخصصی سلامت ثبت می شود. الکترونیکی کردن و یکپارچه سازی این اطلاعات امکان ارایه خدمات بهتر ومدیریت مطلوب تر نظام سلامت در زندانها را فراهم می‌سازد.

مدیرکل زندانهای استان قزوین بیان کرد: این طرح دارای ابعاد گوناگونی است که امکان برنامه‌ریزی دقیق تر و هماهنگ با سایر حوزه ها را در همه زندانهای استان فراهم می سازد. در این طرح تمام ابعادشخصیتی زندانیان در بخش های روان شناختی و بهداشت جسم و روان در نظر گرفته شده واین امکان را بوجود می آورد تا باجلوگیری از هدر رفت زمان برنامه ریزی و خدمات حوزه های اصلاحی وتربیتی بطور چشمگیری ارتقاء یابد.

وی خاطرنشان کرد: پرونده الکترونیکی شخصیت زندانیان به معنای ثبت همه مشخصه های فردی محکومین در طول دوران تحمل حبس بوده و اطلاعات لازم برای تدوین برنامه ها در اختیار واحدهای ذیربط قرار می گیرد.

فراست طلب در پایان باتأکید برسرعت بخشیدن به ثبت اطلاعات افزود:راه اندازی سیستم تخصصی سلامت زندانیان طرحی با ماموریت های بسیار مهم وتاثیرگذاراست. در این طرح بسترهای لازم برای ارتقاء سطح کیفی خدمات حوزه سلامت، اصلاح وتربیت، امکان بازخوردگرفتن از خدمات ارائه شده به محکومین وتسریع در تغییرات برنامه ریزی وتخصیص منابع متناسب با بازخوردهای اخذ شده را فراهم می سازد. دستیابی به این امر مبتنی بر افزایش سرعت در ثبت اطلاعات دقیق و یکپارچه زندانیان محکوم دربدو ورود به زندانها است.