مشهد چهارمین جلسه کمیسیون بررسی و رفع مشکلات پروازی فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد در پی بارش برف اخیر، با حضور معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، محمدحسن واحدی در این جلسه اظهار کرد: این جلسه به منظور تهیه گزارشی جامع از روند خدمات شرکت های هواپیمایی و اداره کل فرودگاههای مشهد در مدیریت بحران مزبور برگزار شد.

وی «تبیین دقیق رخداد به صورت تفصیلی و مستند»، «تبیین تقسیم کار منطبق بر قانون بین فرودگاه و شرکت های هواپیمایی» و «تشخیص انحراف معیار در عملکرد فرودگاه و شرکت های هواپیمایی» و «ارائه راهکار برای عدم تکرار» را به عنوان محورهای اصلی جهت تهیه گزارشی جامع به منظور انعکاس به کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی یاد کرد.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی هدف از استمرار برگزاری این جلسه را تبیین راهکارهای سازنده، حفظ کرامت مردم و تنویر افکار عمومی در مواقع مدیریت بحران دانست.

وی دوری جستن از شایعه پراکنی و حساسیت زایی و کمک به تصمیم سازی برای حل مشکل را به عنوان مهم ترین راهکار در مدیریت بحران برشمرد.

واحدی با تاکید بر ایمنی سفر تصریح کرد: آن چه که در وهله اول اهمیت قرار دارد حفظ جان مردم است و در ادامه صبوری مردم، تعامل سازنده بین مدیران شرکت های هواپیمایی و فرودگاه را به عنوان بهترین راهبرد برای مدیریت و کنترل بحران خواند.

وی از تعداد جابجایی 54 هزار مسافر طی 376 پرواز در سه روز بارش سنگین برف اخیر خبر داد.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی بیان کرد: تحقق سلامت مسافران پروازها در این روزهای بحرانی انسان را به شکر گزاری و توکل به خداوند در ادامه خدمت موظف می کند.

وی با اشاره به رسالت خطیر و حساس اصحاب رسانه، آنان را بهترین رابط بین مردم و مسئولان دانست و گفت: محتوای رسانه به ویژه در مواقع بحران سبب ساز کسب اطمینان و حفظ آرامش در مدیریت و حل مسئله است.

مقرر شد در جلسه آینده کمیسیون، روند بررسی موضوع ادامه خواهد داشت و از نمایندگان هواپیمایی کشور و دادستان مشهد نیز دعوت به عمل می آید.

گفتنی است تاکنون شرکت های هواپیمایی آتا، قشم ، هما، کیش ایر، تابان، زاگرس، کاسپین و ماهان به ارائه گزارش از فرآیند خدمات خود اقدام کردهاند.