معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی فیلم‌های هفتمین روز از جشنواره فجر مشهد را اعلام کرد.

به گزارش مرور نیوز، افشین تحفه گر اظهار داشت: در چهارشنبه 20 بهمن ماه و هفتمین روز از این جشنواره سه فیلم «بدون تاریخ، بدون امضا»، «ماجرای نیمروز» و «ماجان» در سینماهای هویزه، آفریقا و شهید اصغرزاده مشهد به اکران می‌رسد.

وی افزود: فیلم «ماجان» در دو سانس 15 و 21 در سینما هویزه، سانس 19 در سینما آفریقا و سانس 17 در سینما اصغرزاده پخش خواهد شد.

تحفه گر در زمینه زمان‌های پخش فیلم «بدون تاریخ، بدون امضا» یادآور شد: این فیلم در سانس 17 در سینما هویزه، دو سانس 15 و 21 سینما آفریقا و سانس 19 در سینما اصغرزاده برای مخاطبان به اکران می‌رسد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی اضافه کرد: همچنین فیلم «ماجرای نیمروز» در سانس 19 در سینما هویزه، سانس 17 در سینما افریقا و دو سانس 15 و 21 در سینما اصغرزاده پخش می‌شود.

کارگاه تخصصی بازیگری با حضور "قاسم زارع"

کارگاه تخصصی بازیگری با حضور «قاسم زارع» و کارشناس «فرشید تمری»، امروز چهارشنبه 20 بهمن ماه، ساعت 17 الی 18:30، در مجتمع فرهنگی هنری امام رضا (ع) سالن اجتماعات واقع در پارک ملت برگزار می‌شود.

جشنواره فیلم فجرجذاب‌ترین اتفاق سینمایی کشور است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در حاشیه چهاردهمین جشنواره فیلم فجر مشهد گفت: جشنواره فیلم فجر تجلی ایام دهه فجر در عرصه هنر است.

سید سعید سرابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی جشنواره فیلم فجر را جدی‌ترین و جذاب‌ترین اتفاق سینمایی کشور برشمرد و افزود: این جشنواره جای خود را در مشهد باز کرده است و مخاطب خاص خود را دارد.

وی اظهار داشت: همزمانی جشنواره فیلم فجر و ایام دهه فجر شور تازه‌ای به این مراسم تزریق می‌کند و این مراسم را به مصداق عینی هنر بعد از انقلاب تبدیل می‌کند.

سرابی ضمن ابراز رضایت از گسترش این رویداد به سایر استان‌ها، عنوان کرد: این رخداد نباید منحصر به تهران باشد و سایر استان‌ها نیز حق دارند که از این فرصت بهره مند شوند.

وی با اشاره به مشهد 2017 افزود: باید به موضوع پایتخت فرهنگی ‌بودن مشهد نیز توجه کرد و جشنواره را با رویکردی جدی تر ادامه داد. همزمانی برگزاری جشنواره فیلم فجر در مشهد و تهران از نقاط قوت جشنواره امسال مشهد است.

کارگاه تخصصی دستیاری کارگردان

کارگاه تخصصی دستیاری کارگردان با حضور «نرگس مشایخی» و کارشناس «مهدی محمدی»، امروز چهارشنبه 20 بهمن ماه، ساعت 15 الی 16:30، در مجتمع فرهنگی هنری امام رضا (ع) سالن اجتماعات واقع در پارک ملت برگزار می‌شود.

آهنگساز فیلم‌های «قاتل اهلی»: موسیقی باید در خدمت تحلیل فیلم باشد

آهنگساز فیلم‌های «قاتل اهلی» و «ماه گرفتگی» موسیقی خوب را موسیقی دانست که در خدمت تحلیل فیلم باشد.

بهزاد عبدی، آهنگساز فیلم‌های ماه گرفتگی و قاتل اهلی، در نشست تخصصی موسیقی فیلم جشنواره فیلم فجر مشهد، در رابطه با روند ساخت موسیقی فیلم و لحظه ورود آهنگساز به پروسه ساخت فیلم تصریح کرد: بهتر است آهنگساز از ابتدا و حتی هنگام نگارش فیلمنامه ورود پیدا کند تا با تحلیل‌های موجود در فیلمنامه و ذهن کارگردان آشنا شود.

وی خاطرنشان کرد: آهنگساز خوب باید بتواند به کارگردان تحلیل ارائه دهد و حتی ممکن است پیشنهاداتی از سوی آهنگساز، سبب تغییراتی در فیلمنامه شود تا در نهایت فیلم و موسیقی آن سازگاری بهتری داشته باشند.

عبدی با اشاره به این که از تحلیل ‌می‌توان به ملودی رسید، گفت: بعد از ساخت تم اصلی موسیقی، تصویر به کمک آهنگساز می‌آید تا بر اساس تم، ملودی نهایی خلق شود.

آهنگساز فیلم ماه گرفتگی در خصوص نحوه انتخاب سازها در ساخت موسیقی فیلم بیان کرد: نوع ساز با توجه به نوع قطعه مورد نظر مثل حماسی یا عاشقانه، انتخاب می‌شود.

وی افزود: موسیقی در فیلم هیچ گاه نباید غالب شود بلکه باید در خدمت تحلیل باشد و موسیقی فیلمی موفق است که جدا از فیلم نیز گوش نواز باشد.

عبدی تصریح کرد: کارگردان باید تحلیل درستی به آهنگساز ارائه کند تا موسیقی موفقی ساخته شود چرا که موسیقی این قابلیت را داراست که فیلم خوبی را زمین بزند یا فیلم نه چندان خوبی را قابل تحمل سازد.

کارگاه تخصصی صداگذاری فیلم در روز هفتم جشنواره فیلم فجر مشهد

کارگاه تخصصی صداگذاری فیلم با حضور «مهرداد جلوخانی» و کارشناس «مصطفی مسگری»، امروز چهارشنبه 20 بهمن ماه، ساعت 19 الی 20:30، در مجتمع فرهنگی هنری امام رضا(ع) سالن اجتماعات واقع در پارک ملت برگزار می‌شود.