با پیگیری استاندار خوزستان با مرخصی خودروهای پلاک اروندی در 2مرحله 15روزه در سال موافقت شد.

به گزارش مرورنیوز ، در نشستی که با حضور استاندار خوزستان، اسماعیل زمانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری - صنعتی اروند و سرهنگ قاسم قدرتی رئیس پلیس راهور استان برگزار شد، در خصوص مرخصی خودروهای پلاک اروندی تصمیم گیری در 2 مرحله 15روزه موافقت نهایی صورت گرفت.

همچنین در خصوص راه اندازی و شروع به کار خدمات خودرویی ویژه مرخصی خودروهای پلاک اروند در اهواز مقرر شد علاوه بر مرکز شماره گذاری مستقر در منطقه آزاد اروند، پیرو مصوبه شورای تامین استان و دستور استاندار ، مرکز دیگری پیش از آغاز سال 1396 برای خدمات رسانی به مردم خوزستان در اهواز راه اندازی شود.

در این نشست مقرر شد سازمان منطقه آزاد اروند و پلیس راهور خوزستان هماهنگی لازم را با شرکت متقاضی جدید داشته باشند.

خودروهای خارجی پلاک اروند تا پیش از این تنها یک ماه به صورت یک مرحله ای اجازه داشتند از خوزستان خارج شوند.

بنا به این گزارش ، گمرک ایران دیروز شنبه در بخشنامه ای فاصله تردد خودروهای پلاک مناطق آزاد را اعلام کرد.

بر این اساس در صورتی که این خودروها اقدام به پرداخت حقوق و عوارض گمرکی نکنند یا شرایط لازم برای ترخیص این خودروها وجود نداشته باشد، خودروهای پلاک مناطق آزاد تنها تا شعاع مشخصی که آئین‌نامه راهنمایی و رانندگی مشخص کرده می‌توانند تردد کنند.

براساس تبصره ماده 16 آیین نامه راهنمایی و رانندگی مناطق آزاد مقرر شده خودروهای پلاک منطقه آزاد اروند می توانند تا مرکز استان (120کیلومتر) تردد کنند. 

بر اساس بخشنامه گمرک خروج این خودروها از شعاع مصوب به منزله ورود غیرقانونی کالای گمرک نشده به قلمرو گمرکی به حساب می‌آید و مشمول بند الف ماده 113 قانون امور گمرکی خواهد بود.

خودروهای پلاک اروند که از شهریور 1393 اجازه داشتند در کل خوزستان تردد داشته باشند از بندر خرمشهر که در محدوده منطقه آزاد اروند واقع شده ترخیص می شوند.