زنجان-معاون توسعه منابع و هماهنگی استان های سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: بازیابی هویت سازمان برنامه و بودجه نیازمند زمان است.

به گزارش مرور نیوز، زهرا اربابی ظهر دوشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی استان زنجان، اظهار داشت: حذف و ادغام سازمان برنامه و بودجه در گذشته موجب بروز مشکلاتی در نظام برنامه ریزی کشور شد و بازیابی هویت مجدد آن نیازمند گذر زمان و ترمیم های مورد نیاز است.

وی به نقش شورای برنامه ریزی و توسعه استان در فرایند توسعه اشاره کرد و افزود: شورای برنامه ریزی در فرایند توسعه استان نقش کلیدی داشته و تصمیم گیر و تصمیم ساز است.

اربابی با بیان اینکه شناخت وضعیت موجود و واقعیت های توسعه ای موجب ارائه راهکارهای دقیق تر خواهد بود، یادآور شد: برای برون رفت از چالش ها باید نسبت به شناخت دقیق مسئله اقدام کرد.

وی همکاری همه دستگاه ها برای اثرگذاری فعالیت شورای برنامه ریزی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: صرفا سازمان مدیریت و برنامه ریزی نمی تواند در مسیر توسعه به تنهایی قدم بردارد.

اربابی بر ضرورت مدیریت دانش در عملکرد سازمان مدیریت و برنامه ریزی تاکید کرد و اظهار داشت: برای شکل گیری ساختار قوی در سازمان مدیریت و برنامه ریزی باید بر مدیریت دانش اتکا کرد.

معاون توسعه منابع و هماهنگی استان های سازمان برنامه و بودجه کشور نیروی انسانی را اهرم مهم در کیفیت کارکرد سازمان ها دانست و گفت: نیروی انسانی سرمایه سازمانی بوده و برای حرکت مثبت نیازمند نیروی انسانی کیفی هستیم.

اربابی کارآمدی مجموعه ها را نیازمند مدیریت موثر دانست و تاکید کرد: سازمانی که در مسیر توسعه قرار می گیرد می تواند جامعه را در مسیر توسعه قرار دهد.