ارومیه- «تئاترچی» سایت تخصصی مخاطبان تئاتر با هدف فروش آنلاین بلیط های تئاتر و رونق فرهنگ تماشای این هنر غیرقابل تکثیر در آذربایجان غربی راه اندازی شد.

به گزارش مرور نیوز، رئیس انجمن نمایش آذربایجان غربی با اعلام این خبر اظهارداشت: گفت: این سایت به نشانی www.theaterchi.ir به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و با نظارت انجمن نمایش استان راه اندازی شده است.

کاظمی با اشاره به اینکه اکنون در چند شهر بزرگ ایران فروش بلیط تئاتر به صورت اینترنتی و آنلاین انجام می‌شود، گفت: این سامانه‌ها و سایتها باعث رونق بیشتر تئاترها شده و امیدواریم "تئاترچی" نیز به رونق تئاتر استان کمک بسزایی کند.

وی اضافه کرد: هنرمندان هنرهای نمایشی و مخاطبین بتوانند به واسطه این سامانه از امکانات و قابلیت‌هایی همچون پیش فروش بلیط نمایش، اطلاع رسانی و ارائه مواد تبلیغی همچون فیلم، عکس، صوت و غیره بانک اطلاعاتی مخاطبین و خرید آنلاین و رزرو بلیط نمایش‌های شهر خود استفاده کنند.

رئیس انجمن نمایش آذربایجان غربی همچنین گفت: این سایت کل برنامه‌های نمایشی تئاتر استان را به اطلاع عموم می‌رساند و تا یک ماه آینده اپلیکیشن تحت اندروید آن نیز بر روی سایت تئاترچی بارگذاری خواهد شد.

تئاتر آبگوشت زهرماری بعنوان نماینده آذربایجان غربی در جشنواره تئاتر فجر سال جاری در سالن سنگلج بر روی صحنه رفت و مورد توجه منتقدین قرار گرفت.