رییس سازمان نظام مهندسی استان زنجان گفت: ضمن تلاش برای تخصصی تر کردن خدمات، از سال آینده تعرفه نظام مهندسی استانی خواهد شد.

به گزارش مرور نیوز حسن مجتبی زاده، هدف از حضور خود در شهر ابهر را معارفه حمیدرضا عارف نیا به عنوان مسئول دفتر نمایندگی نظام مهندسی شهرستان ابهر و تجلیل از زحمات مصطفی شریفی مسئول سابق این دفتر عنوان کرد و افزود: نظام مهندسی باید طوی عمل کند تا مردم طعم واقعی خدمات را لمس کرده و بچشند.

مجتبی زاده با رد موضوع عدم حضور برخی مهندسین ابهری برای نظارت در پروژه های محول شده، تاکید کرد: با مقایسه کیفیت خدمات طی 20 سال گذشته با سازه های ساخته شده کنونی، می توان پی برد که غالب مهندسان این سازمان متعهد و متخصص هستند. هر چند وجود نیروهای غیرمتعهد در نظام مهندسی مانند هر سازمان دیگری محتمل است.

وی نرخ 2 درصدی خدمات مهندسی کشور در مقایسه با برخی از کشورهای همسایه را بسیار پایین دانست و تصریح کرد: این رقم برای شهرستان ابهر از تعرفه استانی نیز پایین تر است.

مجتبی زاده در ادامه گفت: اگر ادعا داریم که نرخ خدمات را بالا ببریم، باید با افزایش کیفیت خدمات مهدسی، طوری عمل کنیم که مردم هزینه های خود را با رغبت بیشتری پرداخت کنند.

رییس سازمان نظام مهندسی استان زنجان، گستردگی مهندسین در استان را فرصتی مناسب برای افزایش کیفیت خدمات مهندسی دانست و اظهار داشت: از سال آینده تلاش خواهیم کرد در تعرفه خدمات به شکل استانی عمل کنیم.

مجتبی زاده دفتر نمایندگی ابهر را به دلیل آنکه زیر 500 مهندس دارد، درجه 2 عنوان کرد و تصریح کرد: باید تلاش کنیم ضمن تخصصی تر کردن بخش های آن از لحاظ ساختاری نیز این دفتر را ارتقاء دهیم.

وی لازمه افزایش تعرفه را بالابردن کیفیت و تخصصی تر کردن خدمات مهندسی عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه در شهرستان ابهر بالای 100 مهندس دارای پروانه اشتغال به کار هستند، باید انتخابات هیئت اجرایی دفتر نمایندگی را برگزار کنیم.