نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام با بیان این‌که ترویج فرهنگ نماز در بین نسل جوان می‌تواند جوانان ما را از افتادن به دامن آسیب‌ها حفظ کند، گفت: باید از همه ظرفیت‌ها برای توسعه و ترویج فرهنگ نماز استفاده کنیم.

به گزارش مرور نیوز، حجت‌الاسلام و المسلمین «محمدنقی لطفی» در مراسم اختتامیه سومین جشنواره «نماز و رسانه» با بیان این‌که نماز یک فریضه مهم الهی و محک بندگی و عبودیت انسان با خداست، اظهار کرد: هیچ انسانی عبد نمی‌شود مگر نماز را درست بر پا بدارد و باید توجه داشت که نماز برنامه مهمی برای اصلاح جامعه و عاملی مهم در پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی است.

وی با اشاره به این‌که ترویج فرهنگ نماز در میان نسل جوان می‌تواند جوانان ما را از افتادن به دامن آسیب‌ها حفظ کند، افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران ترویج فرهنگ قرآن رشد فراوانی داشت و در مراکز آموزشی، مدارس و دانشگاه‌های ما نماز به یک فرهنگ عمومی تبدیل شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام با تأکید بر این‌که در مساجد و جاهایی که نماز برپا می‌شود باید فرهنگ نماز را در همه ابعاد توسعه دهیم، گفت: یکی از مراکز مهم برای جذب جوانان، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هستند که در شهرها و روستاها به خوبی تشکیل شده‌اند.

لطفی با بیان این‌که وقتی جوان را با نماز آشنا کنیم مصونیت بسیار محکمی در برابر ناهنجاری‌ها ایجاد می‌شود، خاطرنشان کرد: نماز در سالم‌سازی جامعه بالاترین نقش را ایفا می‌کند که باید از همه ظرفیت‌ها برای توسعه و ترویج فرهنگ نماز استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین « علی چراغی‌پور»، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام نیز در این مراسم اظهار کرد: فراخوان این جشنواره از تیرماه سال جاری در بین رسانه‌های اعلام و توزیع‌شده است.

وی بابیان این‌که این جشنواره در بخش‌های مختلف فرهنگ نماز، اقتصاد مقاومتی، مساجد و نماز، توسعه و ترویج فرهنگ نماز، کانون‌های مساجد و نماز، امربه‌معروف و نهی از منکر و نماز، کودک و نماز در این استان برگزارشده است، تصریح کرد: خوشبختانه اصحاب رسانه‌ها و نشریات استان استقبال بسیار خوبی از برگزاری این جشنواره به عمل آوردند که بیش از 150 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال‌شده است.

چراغی پور، بابیان این‌که در این مراسم از 11 نفر از برگزیدگان دومین جشنواره رسانه و نماز در استان با حضور اصحاب رسانه استان تجلیل می‌شود، گفت: رسانه‌ها در خط مقدم جبهه فرهنگی قرار دارند و زبان گویای جامعه هستند که در ترویج فرهنگ و ارزش‌های اسلامی نقش مهمی بر عهده‌دارند.

وی، با اشاره به بیست و چهارمین سالگرد تأسیس و راه‌اندازی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در کشور، ابراز کرد: کانون‌های مساجد نقش مهمی در راستای جذب جوانان به مساجد دارند و در این مدت منشأ برکات فراوانی در راستای نشر و ترویج فرهنگ اصیل اسلامی در بین آحاد مردم به‌ویژه نسل جوان بوده است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، در ادامه بابیان این‌که یکی از رسالت‌های کانون‌های مساجد ترویج و گسترش فرهنگ نماز در میان اقشار مختلف مردم است، یادآور شد: این نهاد در این زمینه با همکاری ستاد اقامه نماز استان و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر بخش‌های فرهنگی، برنامه‌های متنوعی در راستای فرهنگ نماز در سطح استان داشته است.

چراغی‌پور، با تقدیر از همکاری ستاد اقامه نماز استان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون 281 کانون فرهنگی و هنری در مناطق مختلف استانی ایلام شامل مناطق روستایی و عشایری فعالیت دارند که خدمات فرهنگی و هنری به جوانان علاقه‌مند ارائه می‌دهند.

 در این برنامه از «مجید کیان» از ایسنا و از «رضا نجفی» از ایکنا تجلیل شد.