شهرکرد- در حالی که تا آغاز سفرهای نوروزی زمان اندکی باقی مانده است، بیش از 20 هتل و 122 مدرسه چهارمحال و بختیاری در حال آماده شدن برای اسکان مسافران نوروزی هستند.

به گزارش مرور نیوز استان چهارمحال و بختیاری یکی از استان های گردشگری و توریستی کشور به شمار می‌رود که هرساله میزبان مسافران و گردشگران بسیاری است.

استان چهارمحال و بختیاری دارای جاذبه های گردشگری بسیاری است که ایام پایانی تعطیلات نوروز فرصت مناسبی برای گشت و گذار در این استان است.

هم اکنون هوا در این استان رو به گرمی نهاده و شکوفه های درختان در حال باز شدن است و سبزی بهار در حال گسترش در این استان است.

این استان با داشتن جاذبه های گردشگری مختلف از جمله تالاب، رودخانه، جنگل، کوهستان های مرتفع و... هر ساله مزبان مسافران بسیاری است.

انباشت برف در ارتفاعات استان سبب شده معروفترین رودخانه‌های دایمی جنوب غربی و مرکزی ایران یعنی کارون، زاینده رود و دز از ارتفاعات این استان سرچشمه گیرند. جنگلهای بلوط، زالزالک و برخی دیگر از گیاهان پهن برگ و نیز آبشارها، غارها، چشمه سارهای با آب فراوان، مناطق حفاظت شده، گردشگاه ها و گرداب ها از دیگر عوامل طبیعی و اکوتوریسم استان محسوب می شوند.

در استان چهارمحال و بختیاری طی سال های گذشته توسعه زیر ساخت های گردشگری برای اقامت مسافران روند بسیار خوبی را طی کرده است به طوری که در شلوغ ترین مرکز ورود مسافر نوروزی استان(بروجن) یک هتل با امکانات بسیار خوب احداث شده است.

۱۲۲مدرسه آماده اسکان مسافران نوروزی است/ راه اندازی 66خانه مسافر

همچنین از طرفی اقامتگاه های روستایی در شهرستان سامان چهارمحال و بختیاری که مهمترین قطب گردشگری استان به شمار می رود راه اندازی شده است.

در شهرستان کوهرنگ نیز هتل های مختلفی راه اندازی شده است که از کیفیت خدمات رسانی مطلوبی برخوردار هستند.

در کنار هتل ها نیز آموزش و پرورش نیز با آماده سازی مدارس زمینه اسکان مسافران فرهنگی و گردشگران را فراهم کرده است.

ظرفیت تخت های این هتل ها و اقامتگاه های چهارمحال و بختیاری بیش از 700 تخت است رئیس اتحادیه هتلداران چهارمحال و بختیاری نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به در پیش بودن آغاز سفر های نوروزی به خبرنگار مهر گفت: هتل های این استان در حال آماده شدن برای پذیرایی و اقامت مسافران نوروزی این استان هستند.

فریدون رئیسی دهکردی عنوان کرد: بیش از 20 هتل و اقامتگاه در چهارمحال و بختیاری وجود دارد.

وی عنوان کرد: ظرفیت تخت های این هتل ها و اقامتگاه ها بیش از 700 تخت است.

رئیس اتحادیه هتلداران چهارمحال و بختیاری بیان کرد: هم اکنون در شهرستان های مختلف این استان از جمله شهرکرد، بروجن و کوهرنگ هتل با امکانات بسیار خوب وجود دارد.

وی یادآور شد: شهرستان کوهرنگ چهارمحال و بختیاری یکی از پرجاذبه‌ترین نقاط گردشگری استان است که مسافران بسیاری در ایام نوروز راهی این منطقه می شوند و سه هتل این منطقه در آمادگی کامل برای اسکان مسافران هستند.

۲۴۷ نفر عوامل اجرایی، به مسافران فرهنگی نوروزی این استان خدمات رسانی می کنند مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: به دنبال افزایش خدمات مطلوب به مسافران فرهنگی امسال این استان هستیم.

بهروز امیدی با اشاره به اینکه 247 نفر عوامل اجرایی، به مسافران فرهنگی نوروزی این استان خدمات رسانی می کنند، اظهار داشت: این عوامل اجرایی در مدارس، خانه های معلم، ادارات آموزش و پرورش استان و شهرستان و... در ایام نوروز به مسافران خدمات رسانی می کنند.

وی عنوان کرد: 122 مرکزآموزشی، 19 پایگاه، 925 کلاس درس، هشت خانه معلم و...در ایام نوروز، مسافران فرهنگی این استان را اسکان می دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: هم اکنون برنامه ریزی ها توسط ستاد خدمات نوروزی آموزش و پرورش این استان برای ارائه خدمات مطلوب به مسافران در حال انجام است.

وی تصریح کرد: با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز سال 96 برنامه‌ریزی‌ و اقدامات لازم برای هر چه بهتر اجرا شدن طرح اسکان موقت نوروزی فرهنگیان در چهارمحال و بختیاری در حال انجام است.

امیدی بیان کرد: فعالیت ستاد اسکان نوروزی این استان از اواخر اسفندماه امسال آغاز و تا روز های پایانی ایام نوروز ادامه دارد.

آمادگی 66 خانه مسافر در روستاهای استان چهارمحال و بختیاری

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال وبختیاری نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: در حال حاضر اقامتگاه های چهارمحال و بختیاری شامل هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، منازل استیجاری و مدارس در حال آماده سازی برای اسکان مسافران نوروزی هستند.

بهمن عسگری سوادجانی عنوان کرد: مسافران بسیاری هر ساله در ایام نوروز به چهارمحال و بختیاری سفر می کنند که افزایش رضایت مسافران به استان ضروری است.

وی بیان کرد: در تلاش هستیم که کیفیت خدمات اقامتی و گردشگری در ایام نوروز امسال افزایش داشته باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال وبختیاری بیان کرد: چهارمحال و بختیاری یکی از پرجاذبه ترین استان های گردشگری کشور است که باید با جذب گردشگر و مسافر به این استان زمینه برای توسعه بیشتر بخش گردشگری فراهم شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از آمادگی 66 خانه مسافر در استان چهارمحال و بختیاری برای ارائه خدمات به مسافران و گردشگران در تعطیلات عید نوروز خبر داد و اظهار داشت : این خانه ها دارای 192 اتاق و 440 تخت هستند.