رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از افتتاح مرکز سوختگی غرب کشور در تابستان سال آینده خبر داد.

به گزارش مرور نیوز دکتر حسین کریم در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بیش از 600 پروژه در سطح دانشگاه در حال انجام است، گفت: بخشی از این پروژه‌ها امسال به بهره‌برداری رسیده اما افتتاح بخش اعظم آن در سال آینده خواهد بود و بعضی پروژه‌ها مانند پردیس دانشگاه در سالهای آتی تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

کریم از افتتاح بخشی از پروژه‌های دانشگاه در سفر وزیر بهداشت به استان خبر داد و اظهار کرد: در این سفر که پس از عید نوروز خواهد بود حدود 12 پروژه از جمله رادیوتراپی بیمارستان امام رضا (ع)، کیلینیک خواب بیمارستان فارابی و مرکز جامع آزمون دانشگاه به بهره‌برداری می‌رسد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: همچنین تعدادی پروژه نیز در دست ساخت است که تا تابستان سال آینده تکمیل شده و در هفته دولت در شهریورماه به بهره‌برداری می‌رسد.

کریم بیمارستان سوختگی را یکی از این پروژه‌ها عنوان کرد و افزود: ساختمان این بیمارستان تکمیل شده و تنها نواقصی دارد که پیمانکار باید آنها را رفع کند.

وی از تامین بیش از 50 درصد تجهیزات این بیمارستان خبر داد و تصریح کرد: با تکمیل ساختمان و نصب تجهیزات این پروژه تا شهریورماه به بهره‌برداری می‌رسد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از ساخت "ال دی آر"ها (LDR) (واحدهای تک نفره زایمان) در سطح استان خبر داد واظهار کرد: تمامی شهرستان‌های استان تا شهریورماه صاحب زایشگاه‌های به روز می‌شوند.

کریم افزود: از دیگر پروژه‌هایی که در هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید بیمارستان شهرستان پاوه است و بسیاری کیلینیک‌های بیمارستانی نیز در این زمان افتتاح خواهند شد.

کلنگ "پردیس دانشگاه" تابستان سال آینده زده می‌شود

کریم در ادامه از شروع پروژه‌های بزرگ عمرانی دانشگاه در سال آینده خبر داد واظهار کرد: یکی از این پروژه‌های مهم که تامین اعتبار آن نیز صورت گرفته و مشاور در حال طراحی آن است بحث پردیس دانشگاه است که کلنگ ساخت آن در تابستان زده خواهد شد.

وی با بیان اینکه دانشکده دندانپزشکی در این پردیس در حال ساخت است، گفت: سال آینده ساخت دانشکده‌های پزشکی، پرستاری و مامایی و پیراپزشکی نیز شروع می‌شود.

کریم تصریح کرد: از پروژه های مهم دیگر که ساخت آن در سال آینده شروع خواهد شد اجرای فاز دوم بیمارستان سرپل ذهاب است که هم اکنون در دست مشاور است و امیدواریم با ساخت آن این شهرستان صاحب یک بیمارستان مطلوب شود.

سال 97 تمام زیرساخت‌های بیمارستانی استان تکمیل می‌شود

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه از افتتاح برخی پروژه‌های مهم درسال 1397 خبر داد و اظهار کرد: تمام تلاش ما این است در این سال مرکز شیمی درمانی و رادیوتراپی 100 تخت خوابی بیمارستان امام رضا (ع) و اورژانس این بیمارستان و نیز اورژانس بیمارستان طالقانی را به بهره‌برداری برسانیم.

کریم تصریح کرد: یکی دیگر از این پروژه‌ها پروژه بیمارستان ثلاث باباجانی است که امیدواریم تا سال 1397 به بهره برداری برسانیم.

وی افزود: با راه اندازی این بیمارستان، تنها شهرستان روانسر است که فاقد بیمارستان است که در این زمینه نیز موافقت وزیر و معاونت توسعه وزارت بهداشت در خصوص ساخت بیمارستان 64 تخت خوابی در این شهرستان گرفته شده و با ساخت بیمارستان در این شهرستان نیز در سال 1397 تمامی زیرساخت‌های بیمارستانی استان تکمیل می‌شود.

در نوروز کسی لنگ "دارو" و "درمان" نمی‌ماند

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه همه بخش‌های دانشگاه برای استقبال از نوروز و خدمات‌رسانی به مردم و گردشگران نوروزی آماده هستند، گفت: در ایام نوروز قطعا مراکز درمانی و بیمارستان‌ها شیفت بندی خواهند شد.

وی تصریح کرد: در این ایام بخش ویژه و با اهمیت بخش فوریت‌های پزشکی است که خوشبختانه امسال توانستیم با خرید تعدادی آمبولانس، 50 درصد ناوگان فوریت‌های پزشکی استان را نوسازی کنیم و در حال حاضر 124 دستگاه آمبولانس در سطح استان فعال است.

کریم افزود: علاوه بر مراکز درمانی و بیمارستان ها، داروخانه‌ها نیز شیفت بندی شده‌اند و قطعا در این ایام نمی‌گذاریم بیماری بدون درمان و دارو بماند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تاکید کرد: افراد می‌توانند هرگونه تخلف و مشکل در این زمینه را با تماس با شماره 38381111-083 در میان بگذارند.