استاندار مرکزی به همراه بهاروند فرماندار ساوه و هنرمند رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با حضور در منزل شهیدان یعقوب‌زاده (روحانی شهید)، شهید اقبال (شهید دانش آموز) و شهید سبط‌احمدی با خانواده این سه شهید دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش مرور نیوز منطقه مرکزی، محمود زمانی قمی استاندار مرکزی در این دیدار با گرامیداشت 12 فروردین روز جمهوری اسلامی گفت: با شکل‌گیری انقلاب اسلامی در 22 بهمن 57 ملت ایران با حضوری آگاهانه در 12 فروردین 58 به نظام طاغوت نه گفتند و ۹۸.۸ درصد مردم به جمهوری اسلامی ایران آری گفتند.

وی بیان کرد: تشکیل جمهوری اسلامی ایران اراده ملت ایران را برای استمرار و تثبیت آن استحکام بخشید و این مردم در این راه خطیر شهدای بسیاری را تقدیم انقلاب کردند.

زمانی قمی افزود: آنچه موجب استمرار حرکت انقلابی ملت ایران در تحقق اهداف نظام اسلامی شد ایثارگری و جانفشانی شهدای عزیز و ایثارگران بود و خون مطهر شهدا توانست نهال انقلاب را که در سالهای 57 و 58 به ثمر نشست بارور کند و هم اکنون به یک درخت تنومند تبدیل شده است.

وی بیان کرد: اقتدار کنونی نظام اسلامی به برکت مجاهدت ایثارگران و صبر و استقامت خانواده های معظم آنان است.

استاندار مرکزی تصریح کرد: استقامت و بردباری خانواده معظم شهدا موجب بالندگی نظام و درس بزرگی برای همه ملت ایران است تا با تفکر انقلابی و روحیه ایثارگری موجب ناامیدی دشمنان در عملی کردن توطئه های آنان باشیم.

در جریان این دیدار خانواده های معظم شهیدان یعقوب زاده و اقبال به بیان خاطراتی از زندگینامه و نحوه شهادت این دو شهید پرداختند.

به گزارش ایسنا، شهید محمدمهدی یعقوب زاده متولد 1344 این روحانی بسیجی اعزامی از بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ساوه لشگر 17علی ابن ابی طالب(ع) بود که در 25 اسفند 63 در عملیات بدر و در جزیره مجنون به درجه رفیع شهادت نائل آمد و در گلزار شهدای امامزاده سید علی اصغر (ع) ساوه به خاک سپرده شد.

شهید محسن اقبال متولد 1345 نیز عضو بسیج دانش آموزی لشگر 17علی ابن ابیطالب(ع) بود که در دهم اردیبهشت ماه 61 در عملیات بیت المقدس در منطقه عملیاتی خونین شهر به دست مزدوران بعثی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

شهید سید محمدعلی سبط احمدی متولد1350 در هشتم اسفندماه 1366 در عملیات پدافندی در شلمچه به شهادت رسید.