استاندار اصفهان گفت: انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی بود و از همان روزهای اول دشمنان و مخالفان تلاش‌های زیادی را برای شکست انقلاب انجام دادند.

به گزارش مرور نیوز از اصفهان ، زرگرپور در مراسم افتتاحیه نمایشگاه دهه فجر و دستاوردهای انقلاب اسلامی و پنجمین نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای سازمان‌های مردم نهاد استان اصفهان اظهارداشت: کشور بزرگ ایران با سابقه 7 هزار ساله یکی از 3 کانون تمدن‌ساز دنیا بوده است و هنر ابتکار و خلاقیت را به سایر سرزمین‌ها صادر می‌کردند.

وی افزود: با حاکم شدن پادشاهانی مستبد و دیکتاتور، بی‌عرضه، بی‌تدبیر و وابسته، متأسفانه این خلاقیت، پیشرفت و تمدن‌سازی از دست رفت و به کشوری جهان سومی و وابسته تبدیل شد.

استاندار اصفهان گفت: در 15 خرداد 42 مردی از تبار خوبان و سلسله پیامبران و مردی که منادی وحدت بود، نهضت انقلاب اسلامی را آغاز کرد و 15 سال جان‌فشانی، رشادت صورت گرفت تا در بهمن 57 انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

وی خاطرنشان کرد: در 12 بهمن این مرد بزرگ که نامش روح‌الله بود وارد ایران شد و تا 22 بهمن که روز پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود این دهه ادامه پیدا کرد.

زرگرپور با بیان اینکه انقلاب اسلامی بزرگ‌ترین انقلاب قرن حاضر نامیده شد، عنوان داشت: این انقلاب یک انقلاب فرهنگی بود و از همان روزهای اول دشمنان و مخالفان تلاش‌های زیادی را برای شکست انقلاب انجام دادند.

وی ادامه داد: دشمنان از هیچ ترور، دشمنی و تحریم کوتاهی نکرده‌اند اما خداوند نخواست که آن‌ها موفق شوند.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه امروز 38 سال فداکاری، مقاومت و ایثارگری این مردم را شاهد هستیم، اذعان داشت: به برکت پایداری مردم و ایثارگری خانواده‌های شهدا و ایثارگران این انقلاب هر روز بالنده‌تر شده است و امروز ایران اسلامی قدرت اول منطقه و بازیگر اصلی صحنه‌های جهانی است و راه اصلی خودش را پیدا کرده و با قوت و قدرت حرکت می‌کند.

وی متذکر شد: شعارهای اصلی و اساسی انقلاب، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است و همه این‌ها امروز به برکت رهنمودهای معمار کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری و تلاش‌های دولت‌هایی که در طول این سال‌ها کار کرده‌اند، محقق شده است.

زرگرپور یادآور شد: امروز ایران در مباحث علمی در آسیا اول است و الآن به عنوان قدرت برتر علمی در منطقه مطرح هستیم و بنا به اعلام بانک جهانی جمهوری اسلامی ایران هجدهمین قدرت اقتصادی جهان است.

وی به ظرفیت های دفاعی ایران اشاره کرد و گفت: با توانایی‌های ایران در حوزه دفاعی همه دشمنان لرزه بر اندامشان افتاده است و عکس‌العمل‌ها نشان‌دهنده لرزه‌ای است که به جان آن‌ها افتاده است.

استاندار اصفهان به دستاوردهای ویژه دولت تدبیر و امید اشاره کرد و بیان داشت: امنیت ایران در منطقه‌ای که سراسر آشوب و جنگ و خون است ولی به برکت امام زمان(عج)، رهنمودهای رهبری و سیاست‌های دولت تدبیر و امید، و علی‌رغم همه توطئه‌ها و تهدیدها ایران به عنوان جزیره ثبات مطرح است که باید قدردان این امنیت و آرامش باشیم.

وی وظیفه دوم حکومت‌ها را ایجاد صحت و سلامت عنوان کرد و افزود: طرح تحول سلامت در همین راستا اجرا شد.

زرگرپور اضافه کرد: رهبری فرمودند که باید به جایی برسیم که اطرافیان بیمار، فقط دغدغه بیماری را داشته باشند و امروز با اجرای طرح تحول سلامت هزینه‌های درمانی بیماران به کمتر از 10 درصد رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: ظرف 2 سال گذشته 670 میلیارد تومان برای طرح تحول نظام سلامت در استان هزینه شده و تا پایان امسال نیز یک هزار و 350 تخت جدید به بیمارستان‌های استان اضافه می‌شود.