رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از انجام 12 هزار و 994 مورد بازرسی از واحدهای نانوایی استان طی یک‌سال گذشته خبر داد.

مهدی یحیایی در گفتگو با مرور نیوز ضمن بیان اینکه 12 هزار و 994 مورد بازرسی از واحدهای نانوایی استان سمنان طی یک‌سال گذشته انجام شد، افزود: از این تعداد بازرسی صورت گرفته، 634 فقره پرونده تخلف با عناوین کم فروشی، عرضه خارج از شبکه آرد، عدم رعایت ساعات کاری و غیره تشکیل شده است.

وی ارزش ریالی این تعداد پرونده را بالغ بر 523 میلیون ریال عنوان کرد و گفت، این پرونده ها برای بررسی و صدور رأی به تعزیرات حکومتی معرفی شده اند.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان در ادامه اظهار داشت این بازرسی ها با هدف نظارت ویژه بر کیفیت و کمیت نان های تولیدی در استان توسط 12 بازرس و کارشناس واحد آرد و نان این سازمان انجام می گیرد و با واحدهایی که قوانین نظام صنفی و مشتری مداری را رعایت نکرده و نان های بی کیفیت به مردم عرضه می کنند به شدت برخورد می شود.

یحیایی به تشدید نظارت ها در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: در این ایام و طرح نظارتی، 146 واحد کشیک نانوایی در سطح استان به صورت روزانه توسط بازرسان مورد رصد و نظارت قرار گرفتند و کاستی های احتمالی در اسرع وقت رفع گردید تا خدمت رسانی به مردم در طول اجرای طرح دچار اختلال نگردد.

وی خاطر نشان کرد: مردم می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موارد را از طریق سامانه تلفن 124 ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گزارش دهند.