مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان از وقوع 100 حادثه در همدان خبر داد و گفت: از ابتدای فروردین 96 تا کنون بیش از 100 حادثه و عملیات امدادی در استان همدان رخ داده است.

دکتر بهروز کارخانه در گفت‌وگو با مرور نیوز، با اشاره به اینکه 10 درصد حوادث رخ داده منجر به مرگ‌ومیر شده است، اظهار کرد: بیش از 60 درصد حوادث جاده‌ای رخ داده در استان همدان واژگونی بوده است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در بحث سیل و سیلاب در همدان مشکل خاصی که نیاز به ورود نیروهای امدادی باشد، اتفاق نیفتاده و همدان استانی آرام در این زمینه است.

کارخانه با بیان اینکه احتمال سقوط بهمن در منطقه تاریک‌دره وجود دارد، افزود: مسیر همدان به تویسرکان هر ساله از آذرماه بسته می‌ شود و کوهنوردان برای کوهپیمایی در این مسیر حتما باید به هشدارهای هواشناسی توجه کنند.

وی با تأکید بر اینکه بدون نشان بودن محل حوادث یکی از علل تأخیر در امدادرسانی است، عنوان کرد: کوهنوردان حتما نشانه خاصی در مسیرهای رفت خود مشخص کنند تا در صورت گم شدن نیروهای امدادی بتوانند آنها را ردیابی کرده و پیدا کنند و تا حد ممکن از جی.پی.اس برای تعیین موقعیت مکانی خود استفاده کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان با اشاره به اینکه یکی از ایرادات بزرگ جاده‌های کشور این است که نشانه‌گذاری درستی برای تعیین محل وجود ندارد، یادآور شد: بزرگ‌ترین خدمتی که راه‌وشهرسازی می‌تواند انجام دهد این است که در جاده‌ها تیرهای چراغ برق را شماره‌گذاری کند تا امدادرسانی بدون تأخیر صورت گیرد.