سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان ثبت 305 سازمان مردم نهاد در حوزه سیاسی و اجتماعی خوزستان در وزارت کشور خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، کریمی کیا در نشست استاندار با سازمان های مردم نهاد اظهار کرد: سازمان های مردم نهاد در عصر کنونی نقش مهمی در امر توسعه به ویژه در کشورهای توسعه یافته بازی می کنند و این سازمان ها این نقش را یک روزه به دست نیاورده اند.

وی افزود: کشور ما نیز به تبع این کشورها و الگوهای توسعه یافته، اقداماتی در خصوص راه اندازی این سازمان ها آغاز کرده است و استان خوزستان نیز در این زمینه کار خود را شروع کرده و امید است سازمان مردم نهاد نشان دهند که در امر توسعه می توانند کمک حال ارگان ها و سازمان های دولتی باشند.

سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان گفت: فعالیت سازمان های مردم نهاد در حوزه های مختلف از سوی اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان مدیریت شده و در دو سه سال اخیر توانسته ایم در افزایش تعداد سازمان های مردم نهاد موفق باشیم. هر چند این توسعه کمی بوده است و باید از نظر کیفی نیز اقداماتی انجام شود.

کریمی کیا اظهار کرد: نحوه رویکرد و سیاست گذاری استانداری خوزستان نسبت به سمن ها، رویکردی باز بوده و سعی کرده ایم از تمام تفکرات و رشته ها استفاده کنیم. همچنین تلاش شده جلب مشارکت عمومی را نیز داشته باشیم ولی موانعی بر سر راه ما وجود دارد که برخی از آنها به وضعیت موجود کشور بر می گردد. سازمان های مردم نهاد هنوز در جامعه ما نوپا هستند و تا هدف مدنظر این سازمان ها بسیار فاصله داریم.

وی خاطرنشان کرد: طبق آمار موجود مربوط به ثبت سازمان های مردم نهاد استان خوزستان، تقریبا در حوزه معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان 305 سازمان مردم نهاد در هفت رشته مختلف وجود دارد که مجوزهای خود را در سامانه وزارت کشور ثبت کرده اند. همچنین ناجا 102 سازمان مردم نهاد، اداره کل ورزش و جوانان تقریبا 70 سازمان مردم نهاد و سازمان بهزیستی نیز 160 سازمان مردم نهاد را در خوزستان مدیریت می کنند.

سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان گفت: در ادامه وضع موجود و برای بهتر کردن فعالیت های سازمان های مردم نهاد نیاز داریم که این سازمان ها به غیرسیاسی بودن به عنوان یکی از ارکان اصلی خود توجه کنند. سازمان های مردم نهاد در مسائل سیاسی و در فضای انتخابات حق ورود ندارند و همچنین باید به بعد تکالیف مالی و اجتماعی خود دقت کنند تا دچار مشکل نشوند زیرا این مشکلی است که گریبانگیر بسیاری از سازمان های مردم نهاد است.

وی عنوان کرد: استانداری خوزستان و معاونت سیاسی و اجتماعی آن آمادگی کامل جهت بیشتر کردن سازمان های مردم نهاد از نظر عدد و بهتر کردن فعالیت آنان از نظر کیفی دارد و از هر تفکر و ایده نیز استقبال می کند.