نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: پرداخت زکات یکی از عبادات است و صرف نظر از اینکه در چه جایی مصرف شود باید مردم را به انجام این کار عبادی تشویق کرد.

به گزارش مرور نیوز از دفتر امام جمعه اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار با اعضای ستاد زکات استان با اشاره به اهمیت زکات افزود: پس از نماز، زکات مهمترین رکن اسلام است.
رئیس ستاد زکات استان اصفهان خاطرنشان کرد: زکات بین همه مذاهب اسلام مشترک است و شیعه و سنی در پرداخت زکات هم عقیده هستند، اما در مهم دیگری چون خمس این گونه نیست.
آیت الله طباطبایی نژاد، زکات را یکی از پایه های پنج گانه اسلام برشمرد و افزود: متأسفانه در گذشته نسبت به پرداخت زکات کم لطفی شده در صورتیکه در اسلام پس از نماز ، زکات بالاترین جایگاه و اهمیت را دارد اما در حال حاضر به اندازه خمس هم به آن توجه نمی شود.
امام جمعه اصفهان اظهار کرد: در لغت عرب، صدقه و زکات به یک معنا هستند و به کار می روند، لیکن در بین مردم اینچنین عرف شده که زکات، واجب و صدقه مستحب است.
عضو مجلس خبرگان رهبری خطاب به مسئولان ستاد زکات استان اصفهان گفت: حالا که در مرحله تشویق مردم برای پرداخت زکات هستیم، بر زکات های مستحب اصرار نکنید و بر اساس آنچه در عرف متصور است، زکات مستحب را تحت عنوان صدقه دریافت کنید.
وی، به نقش صدا و سیما در ترویج فرهنگ زکات اشاره کرد و گفت: لازم است صدا و سیما همانگونه که تاکنون همکاری خوبی با ستاد زکات استان داشته است، در آینده نیز فرهنگ سازی پرداخت زکات را در اولویت های فرهنگی خود قرار دهد.
حمیدرضا شیران، مدیر کل کمیته امداد استان اصفهان نیز در این دیدار با ارائه از اقدام های انجام شده برای دریافت زکات، گفت: در سال گذشته هفت میلیارد و 90 میلیون تومان زکات در این استان جمع آوری شد.