مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان گفت: امتحانات نهایی دانش آموزان از دوم خردادماه آغاز و تا 28 خرداد ادامه خواهد داشت.

به گزارش مرور نیوز، خدانظر دریکوند شامگاه چهارشنبه در ستاد استانی سنجش به در نظر گرفتن مقدمات لازم برای برگزاری امتحانات پایان سال دانش آموزان اشاره کرد و افزود: فراهم کردن فضایی آرام و به دور از استرس مهمترین رسالتی است که مدیران مدارس باید به آن توجه کنند.

وی با بیان اینکه امتحانات نهایی دانش آموزان از دوم خردادماه آغاز و تا 28 خرداد ادامه خواهد داشت، تاکید کرد: آموزش و پرورش با کنترل و نظارت دقیق و مستمر، تمام توان خود را به کار خواهد گرفت تا امتحانات به صورت سالم برگزار شود.

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در ادامه به فعالیت 198 حوزه اجرایی امتحانات دانش آموزان اشاره کرد و گفت: مدیران واحدهای آموزشی موظفند برنامه امتحانی را به نحو مقتضی در محل مناسب نصب کرده و علاوه بر آن، تاریخ و زمان برگزاری امتحانات هر رشته را به اطلاع دانش آموزان برسانند.

دریکوند تاکید کرد: امتحان فی نفسه استرس و اضطراب زا است و مدیران باید شرایطی را به وجود آورند تا دانش آموزان از نظر فیزیکی و روانی با آرامش بتواند به ارزیابی یادگیری های خود در طول سال تحصیلی بپردازند.

مجتبی باقری مطلق رئیس اداره سنجش آموزش و پرورش لرستان به ارزیابی 127 آموزشگاه در سطح استان اشاره کرد و گفت: این مدارس از نظر شاخص های سنجش مورد بازدید دقیق کارشناسان استانی قرار گرفته اند.

وی برگزاری مناسب امتحانات را حیثیت و اعتبار آموزش و پرورش برشمرد و افزود: سلامت امتحانات و رعایت استاندارد های لازم برای برگزاری آن مهمترین اولویتی است که آموزش و پرورش برای تحقق آن تلاش می کند.

رئیس اداره سنجش آموزش و پرورش لرستان به حضور ناظران استانی در حوزه های اجرایی اشاره کرد و گفت: ناظران استانی بر روند برگزاری امتحانات نهایی نظارت خواهد کرد.