امام جمعه موقت ورامین خطاب به کاندیداهای ریاست جمهوری گفت: نباید با تحریکات قومی و مذهبی انسجام ملی را مخدوش کرد.

به گزارش مرور نیوز، حجت الاسلام سید محسن محمودی در خطبه های نماز جمعه امروز ورامین ضمن تبریک میلاد امام زمان( عج) و نیمه شعبان، اظهارداشت: با ظهور امام زمان(عج) عدالت وارد خانه های مردم شده، زمین همه نباتات خود را می رویاند و حکومتی جز حکومت اسلامی حکمفرما نخواهد شد.

خطیب جمعه ورامین با اشاره به نامگذاری روز میلاد امام زمان(عج) به نام سربازان گمنام امام زمان در اطلاعات بیان کرد: این عزیزان در حفظ امنیت و پاسداری از نظام اسلامی تمام تلاش خود را به کار بسته و بسیاری از توطئه های دشمنان خارجی و مزدورانشان در داخل را خنثی می کنند، باید قدردان زحمات این مجاهدان باشیم.

ولایت فقیه در مقاطع حساس به داد ملت ایران رسیده است

محمودی با اشاره به 17 شعبان، سالروز صدور فتوای تاریخی میرزای شیرازی اظهار کرد: این مرجع تقلید 168 سال پیش و زمانی که ناصرالدین شاه تجارت تنباکو را به خارجی ها واگذار و از این طریق به کار، تجارت و اقتصاد ایران ضربه وارد کرد و سبب وابستگی کشور شد، فتوای تاریخی تحریم تنباکو را صادر کرده و توطئه دشمنان را خنثی ساخت.

وی به تاثیر این فتوا بر نفوذ دشمنان اشاره کرد و افزود: دشمنان بر این اساس قدرت و نفوذ مرجعیت را مشاهده کردند و مجبور به تسلیم در برابر آن شدند، این همان ولایت فقیه است که آن روز میرزای شیرازی با یک فتوا کشور را نجات داد و امروز نیز حافظ انقلاب در برابر توطئه های دشمن است، باید قدردان نعمت ولایت باشیم و دشمن هم دقیقا همین جایگاه را نشانه رفته است، در مقاطع حساس و سرنوشت ساز، ولایت فقیه به داد ملت ایران رسیده است.

مسئولانی که با آگاهی 2030 را امضا کردند خائن هستند

امام جمعه موقت ورامین افزود: یکی از این مقاطع حساس را طی روزهای اخیر شاهد بودیم و آن جلوگیری مقام معظم رهبری از اجرای سند 2030 یونسکو درباره نظام آموزشی کشور است، طراحان اصلی سند 2030 امریکایی ها هستند و بر اساس این طرح از سال 2017 تا 2030 باید نظام آموزشی کشورهایی که این سند را می پذیرند یکسان و مانند غرب شود.

وی اضافه کرد: در این سند هر نوع تربیت دینی و الهی، حتی مسیحیت، در مدارس بر خلاف حقوق مردم دانسته شده است، آموزش های جنسی تحت عنوان حفظ بهداشت، از حقوق مسلم کودکان غیر بالغ دانسته شده است.

محمودی گفت: این سند یک تعهد بین المللی به همراه دارد و باید توسط مجلس تصویب و در حوزه های فرهنگی باید توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تایید شود، چگونه چنین سند مهمی که نظام آموزش و پرورش را غربی می کند بدون طی مراحل قانونی، امضاء، تایید و ابلاغ شده است، این حاکی از همان دست های نفوذی است که در دستگاه های مهم نظام حضور دارند.

وی بیان کرد: با صراحت سوال می کنم، دستگاه های نظارتی و تربیتی و مسئولان مختلف چه نقشی در ماهیت این سند داشتند، اگر با خبر نبودند و ابلاغ کردند دیگر لایق مسئولیت در نظام اسلامی نیستند، اگر هم با خبر بوده و امضاء کردند خائن هستند.

امضاء سند ننگ آور 2030 توسط مسئولان کشور را به شدت محکوم می کنیم

امام جمعه موقت ورامین حرکات سخیف در راستای این سند در برخی حوزه ها را مورد اشاره قرار داد و اظهارداشت: نماینده ای در مجلس فریاد می زند که طبق این سند، بچه ها تا 10 سالگی باید با یک زبان خارجی آشنا شوند، این افراد در نظر نمی گیرند که برخی درصدد بودند درس قرآن را از نظام آموزشی حذف کنند.

وی گفت: کتاب های کودک بسیاری نیز در همین راستا تالیف شده که با کمال تاسف کودکان را با مسائل جنسی آشنا می کند و این کتب در نمایشگاه کتاب هم عرضه شد، مسئولان فرهنگی و آموزشی کشور چه می کنند، اگر رهبر کشور نباشد برخی افراد بی تقوا و وطن فروش، فرهنگ، اصالت و هویت ملت ما را به تاراج می گذارند، ضمن درخواست از مراجع ذیصلاح جهت پیگیری عوامل امضاء این سند زشت، امضاء این سند ننگ آور توسط مسئولان کشور را به شدت محکوم می کنیم.

برخی کاندیداها با عناصر تابلودار فتنه گره خورده و مردم انقلابی را رها کردند

امام جمعه موقت ورامین انتخابات 29 اردیبهشت را مورد اشاره قرار داد و گفت: حضور در انتخابات یک واجب شرعی است، هیچکس نمی تواند نسبت به آینده خود بی تفاوت باشد، ممکن است برخی گله مندی هایی وجود داشته باشد اما بحث اصل نظام اسلامی است، لذا جمعه آینده، همه با هم پای صندوق های رای حاضر می شویم و عزت جمهوری اسلامی را به رخ جهانیان خواهیم کشید.

خطیب جمعه ورامین اظهارداشت: امانت داری در انتخابات برای دست اندرکاران حاضر در شعب اخذ رای بسیار مهم است، این عزیزان باید به سلامت انتخابات توجه داشته باشند، خدای نکرده در امانت خیانت نکنند، حتی یک رای هم حق الناس است و قطعا باید پاسخگو باشند، دین و ایمان خود را برای دیگران نفروشیم.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند هدف کوتاه مدت کشور بر هم زدن امنیت و ایجاد آشوب و فتنه در کشور است، هدف میان مدت دشمنان نیز اقتصاد کشور و معیشت مردم است تا مردم به دلیل مشکلات معیشتی از جمهوری اسلامی نا امید شوند، اما هدف بلند مدت دشمن تغییر اصل نظام اسلامی است، تغییر رفتار جمهوری اسلامی، در واقع از بین بردن نظام اسلامی است.

محمودی به توصیه های مقام معظم رهبری به نامزدهای انتخاباتی اشاره و اضافه کرد: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری مسائل اقتصادی، مساله عزت ملی و استقلال ملت ایران، امنیت ملی و آرامش ملت را مورد توجه قرار دهند، باید در انتخابات امنیت کشور حفظ شود و هرکس از این راه تخطی کند قطعا سیلی خواهد خورد.

وی گفت: با کمال تاسف در تبلیغات انتخاباتی برخی نامزدها مسائلی رخ داد که قومیت ها و مذاهب تحریک شده و فضای دو قطبی ایجاد شد، این مساله می تواند زمینه ساز فتنه جدیدی باشد، البته متاسفیم که برخی کاندیداها با عناصر تابلودار فتنه گره خوردند و حزب الله و مردم مومن و انقلابی را رها کردند و بر خلاف نظر رهبری که فتنه را خط قرمز نظام می دانند با فتنه گران پیوند خوردند.

نباید با تحریکات قومی و مذهبی انسجام ملی را مخدوش کرد

مدیرکل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران نامزدها را به عبرت گیری از فتنه سال 88 توصیه و اضافه کرد: خشم انقلابی ملت ایران در فتنه 88 را به خاطر آورید و بدانید اگر بار دیگر بخواهید پادویی استکبار را کرده و فتنه جدیدی ایجاد کنید، ملت ایران همانند گذشته با مشت محکم بر دهان شما خواهند کوبید.

وی گفت: همه بدانند ملت ایران متحد و منسجم هستند و با اعتقاد به اسلام و تبعیت از ولایت در برابر دشمنان ایستاده اند و نباید با تحریکات قومی و مذهبی انسجام ملی را مخدوش کرد، تحریک احساسات مردمی با حرف های بیهوده زیبنده مسئولین نظام اسلامی نیست.

خانم ها در تبلیغات خود برای ارزش های دینی حرمت قائل باشند

خطیب جمعه ورامین کسب رای به هر قیمتی را در فرهنگ اسلامی و دینی غیر قابل قبول دانست و گفت: توهین، افتراء، تحریک عواطف مردم، سیاست «ماکیاولی» است که می گوید هدف وسیله را توجیه می کند، ولی در نظام اسلامی این روش ها قابل قبول نیست.

وی ادامه داد: در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز باید آگاهانه تصمیم بگیریم، تبلیغات نامناسب و روش های غلط برخلاف ارزش های اسلامی است، خانم ها در تبلیغات خود برای ارزش های دینی جامعه حرمت قائل باشند، بدیهی است که باید شاخصه های اصلی نظام را در نظر بگیرند.