همزمان با برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی، مردم ولایتمدار استان کهگیلویه و بویراحمد مانند انتخابات‌های گذشته با حضور حداکثری حماسه‌‌ای ماندگار خلق کردند.

به گزارش مرور نیوز ، همزمان با آغاز برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی مردم انقلابی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور پرشور خود در آستانه خلق حماسه دیگر در عرصه انتخابات است. امروز مردم شهر و روستاهای همه 8 شهرستان استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور حماسی خود در انتخابات صحنه‌ای دیگر به نمایش گذاشتند.

اهالی پایتخت طبیعت ایران با حضور پر شور خود در پای صندوق‌های رای‌گیری این جمعه را به عنوان یک جمعه حماسی رقم می‌زنند. حضور مسئولان شهری مانند امام جمعه یاسوج، فرماندار بویراحمد، استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در بین جمعیت مردمی در شعبه های اخذ رأی به چشم می‌خورد، در واقع مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد هم‌پای مردم در صحنه حضور دارند.

 

در مدارس شهر یاسوج نیز جمعیت زیادی به چشم می‌خورد یاسوجی‌ها در تمامی مراکز رای‌گیری به صورت پرشور حضور دارند، از نکات قابل توجه این است که اغلب افراد به صورت خانوادگی پای صندوق‌های رای ایستاده‌اند.

آمارها حاکی از این است که مشارکت مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در انتخابات مختلف، گسترده‌تر از دیگر مناطق کشور بوده است.

 

سارا وهابی یک رای اولی که برای رأی دادن در صف حضور دارد، می‌گوید: آمده‌ام تا با حضور خود پاسخ مثبتی به آرمان‌های رهبر انقلاب و خون شهدا بدهم و به دشمنان نظام بگویم که تا پای جان از آرمان‌های خود دفاع می‌کنیم.

رجب سعیدی یک پیرمرد حدودا 70 ساله است که به همراه فرزند و همسر خود برای شرکت در این انتخابات به پای صندوق رای آمده است، گفت: از ساعت 7 صبح در این صف طولانی برای رای حضور دارم چون به سرنوشت نسل آینده و کشور بی‌تفاوت نیستم و با مشارکت خود نقشه شوم دشمنان را نقش بر آب می‌کنم .

924 شعبه اخذ رأی شهری و روستایی در کهگیلویه و بویراحمد مستقر است

فتاح محمدیاظهار داشت: از مجموع 924 شعبه اخذ رأی، 332 شعبه آنها شهری است که 323 مورد آن ثابت و 9 مورد آن سیار است.

رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: از این تعداد 592 شعبه اخذ رأی روستایی است که 183 مورد از شعبه‌های روستایی ثابت و 409 مورد آنها سیار است.

وی گفت: در مجموع 506 شعبه اخذ رأی ثابت و 418 مورد شعبه اخذ رأی سیار برای کل استان پیش بینی شده است که شعبه‌های اخذ رأی عشایری نیز در میان شعبه‌های اخذ رأی سیار قرار دارد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: برای برگزاری انتخابات الکترونیکی شورای شهر در سه شهر یاسوج، گچساران و دهدشت 195 شعبه اخذ رأی مکانیزه تعیین شده است .