مشهد –استاندار خراسان رضوی عصر جمعه با حضور در شعبه سیار مستقر در محل ستاد انتخابات استان ، رای خود را به صندوق انداخت.

به گزارش مرور نیوز ، علیرضا رشیدیان پس از انداختن رای خود به صندوق گفت: مشارکت حداکثری مردم در این انتخابات موجب ارتقاء جایگاه نظام در تعاملات بین المللی می شود و در بعد داخلی هم با انسجام و حضور گسترده مردم این رکن از ارکان مردم سالاری کشور بیش از پیش تقویت می شود.
وی ابراز امیدواری کرد : مردم با انتخاب دوازدهمین رئیس جمهور ایران اسلامی و نیز اعضای شورای شهر و روستا، نقش خود را اداره کلان کشور ونیز محل زندگی خود خود ایفا می کنند..
رشیدیان اظهارکرد : در این دوره در حوزه تبلیغات مردم ما بلوغ سیاسی و اجتماعی خوبی از خود نشان دادند چنانکه ستادهای انتخاباتی در برخی نقاط در فاصله چند قدمی هم فعالیت کردند و در عین هیجانات بالا هیچ مشکلی بروز نکرد.
وی افزود : در روز 27 اردیبهشت ماه که مراسم سخنرانی انتخاباتی دو کاندیدا در مشهد در فاصله کوتاهی برگزار شد،‌ بلوغ سیاسی و هوشیاری مردم نمود بازری داشت چنانکه هیچ یک متعرض یکدیگر نشدند و این مراسم بدون کوچکترین برخورد فیزیکی بود.
رشیدیان ادامه داد : امروز در بسیاری از کشورهای همسایه این تعدد نگاه ها به جنگ و خونریزی و کشتار می انجامد در حالی که در ایران اختلاف نظر را به صورت مسالمت آمیز در سر صندوق های رای و انتخاب چهره های مد نظر،‌حل می کنند .
وی ابراز امیدواری کرد : این جابه جایی قدرت به بهترین نحو در کشور ما انجام می شود و الگویی برای همه کشورهای اسلامی باشد و در این میان مشهد امسال به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام می تواند این ظرفیت را به کشورهای منطقه منتقل کند.
استاندار خراسان رضوی در بحث شمارش آرا و اعلام نتایج هم افزود : اخذ آرا در روستاها زودتر تمام می شود اما هیچ کس حق ندارد صندوق های اخذ رای را تا زمان اعلام پایان مهلت قانونی از سوی وزارت کشور باز کند .
وی گفت : بعد از آن صندوق ها با حضور هیات اجرایی و نظارت و سایر دست اندرکاران باز می شود و آرا شمارش و در فرم های مربوطه وارد می شود.
وی با تاکید بر اینکه هر رای حق الناس است ، گفت : کنترل ها انجام واطلاعات وارد سامانه مربوطه می شود وپس ازتجمیع به وزارت کشور اعلام خواهد شد.
رشیدیان افزود : اعلام نتایج انتخابات شوراها حداقل برای شهر مشهد با توجه تعداد زیاد کاندیداها 48 ساعت به طول می انجامد و تلاش بر آن است دقت را فدای سرعت نشود.
وی افزود : مردم صبر و هوشیاری و متانت به خرج دهند و فقط به اطلاعیه های رسمی توجه کنند و از هر گونه گمانه زنی و پیش بینی نتایج انتخابات پرهیز کنند.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا روز جمعه همزمان با سراسر کشور در چهار هزار و 573شعبه اخذ رای شهرها و روستاهای استان خراسان رضوی جریان دارد.