مدیرمنطقه سه شهرداری اصفهان گفت: هیچ یک از منازل مسکونی که تبدیل به کارگاه طلاسازی شده‌اند از شهرداری مجوز ندارند و فعالیت آنها غیر قانونی است.

به گزارش مرور نیوز، حسین کارگر صبح شنبه در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اینکه منطقه سه شهرداری اصفهان یک هزار و 100 هکتار از مساحت شهر اصفهان را در خود جای داده است، اظهار داشت: جمعیت این منطقه از شهرداری نیز 120 هزار نفر است که اغلب این جمعیت را بومیان شهر اصفهان تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه وجود بافت تاریخی در منطقه سه این منطقه را به لحاظ گردشگری از دیگر مناطق شهر متمایز کرده است، افزود: البته باید توجه داشته باشیم که وجود بافت تاریخی هر گونه فعالیت عمرانی در این منطقه را با مشکل مواجه کرده است و برای هر طرح عمرانی باید موافقت کمیسیون ماده پنج را دریافت کنیم.

مدیرمنطقه سه شهرداری اصفهان با بیان اینکه طی سال‌های اخیر احیا و بازسازی بافت تاریخی در منطقه سه مورد توجه قرار گرفته است، تصریح کرد: تاکنون ترمیم و مرمت و سبک‌سازی مسجد امام علی(ع)، مقبره باباقاسم، منزل تاریخی مقابل منزل آیت‌الله محقق و مرمت خانه استاد همایی انجام شده است .

وی با بیان اینکه تاکنون سنگفرش میدان امام (ره) و خیابان‌های حافظ و سپاه انجام شده است، تصریح کرد: همچنین همه خیابان‌های منتهی به میدان نقش جهان نیز سنگفرش شده‌اند.

پیاده‌روسازی چهارباغ عباسی به دنبال احیای دولتخانه صفوی انجام شد

کارگر با اشاره به اینکه پیاده‌رو سازی خیابان چهارباغ عباسی به دنبال احیای دولتخانه صفوی انجام شده است، اضافه کرد: از فروردین امسال سنگفرش خیابان چهارباغ عباسی با فعالیت دو منطقه سه و یک شهرداری اصفهان در حال انجام است.

وی همچنین با اشاره به بودجه 170 میلیارد تومانی منطقه سه شهرداری اصفهان در سال گذشته ابراز داشت: 150 میلیارد تومان از این بودجه صرف فعالیت‌های عمرانی شده است ضمن اینکه این بودجه 120 درصد تحقق یافت.

مدیرمنطقه سه شهرداری اصفهان کمبود پارکینگ را یکی از مشکلات اساسی منطقه سه شهرداری اصفهان عنوان کرد و افزود: در این راستا بهره برداری از پارکینگ‌ در این منطقه در دستور کار است ضمن اینکه امروز پارکینگ آیت‌الله خراسانی با 350 خودرو ظرفیت به بهره برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه سرانه فضای سبز به دلیل بافت تاریخی منطقه سه بسیار پایین است، گفت: البته در بافت فرسوده و متراکم امامزاده اسماعیل در خیابان هاتف بوستانی محلی به وسعت هفت هزار مترمربع احداث شد .

کارگر در ادامه با تاکید بر اینکه درخواست تغییر کاربری فضاهای مسکونی به فضاهای تجاری در منطقه سه بسیار زیاد است، افزود: این در حالی است که هیچ‌گونه مجوزی در خصوص تجاری سازی منازل مسکونی صادر نمی‌شود و این امر در منطقه سه ممنوع است.

وی تصریح کرد: هیچ یک از منازل مسکونی که تبدیل به کارگاه طلاسازی شده‌اند از شهرداری مجوز ندارند و فعالیت آنها غیر قانونی است.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان در خصوص ساماندهی و جابجایی کارگاه‌ای طلاسازی منطقه سه شهرداری اصفهان نیز ابراز داشت: در صورت هماهنگی اتحادیه طلا و جواهرات می توان نسبت به جابجایی این کارگاه‌ها اقدام کرد.