مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان گفت: قرار است چهارباغ عباسی برای همیشه به پیاده راه تبدیل شود.

به گزارش مرور نیوز از اصفهان ، جعفری  اظهارکرد: سازمان بهسازی و نوسازی بیش از 2 دهه است توسط شهرداری اصفهان ایجاد شده است که به صورت ویژه و تخصصی در بافت های فرسوده فعالیت می کند و در سال های اخیر از احیای سقاخانه های شهری تا احیای میدان امام علی (ع) و دولتخانه صفوی را در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: در حال حاضر پروژه هایی در بافت های فرسوده مانند همت آباد و زینبیه و حدود 33 طرح در مناطق 15 گانه شهرداری اصفهان در دست تهیه و اجراست.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان ادامه داد: بعد از افتتاح فاز اول میدان امام علی (ع)، میدان جلوخان مسجد جامع یکی از میدان های بزرگی بود که باید در مقابل مسجد جامع احداث می شد و در حقیقت بدنه اصلی میدان در سمت غرب مسجد جامع قرار می گرفت.

جعفری اضافه کرد: در قسمت شمال و شرق مسجد جامع احداث مجتمع تجاری و پارکینگ کمرزرین با مشارکت بخش خصوصی در دستور کار است.

وی توضیح داد: با توجه به مشکل پارک خودرو در میدان امام علی(ع) با احداث این مجتمع و جابجایی مغازه ها مشکل پارک رفع می شود.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه بیشتر بدنه میدان جلوخان مسجدجامع احداث شده است، گفت: امیدواریم احداث این پروژه در سال 96 نهایی و تکمیل شود.

جعفری در ادامه با بیان اینکه محور فرهنگی – تاریخی اصفهان که به عنوان ستون فقرات کهن شهر اصفهان بالغ بر 500 هکتار است، افزود: اصفهان در دوره های مختلف شکل گرفته به طوری که در دوران سلجوقیان اصفهان تا میدان امام علی (ع) گسترش یافته و پس از آن میدان امام در شهر صفویه شکل گرفته است.

جعفری افزود: قرار بر این است پیاده راه سازی ادامه خیابان سپه تا میدان امام حسین(ع) و کف سازی خیابان چهارباغ عباسی بعد از تعطیلات نوروز در سال آینده آغاز شود.

وی با اشاره به اینکه قرار است چهارباغ عباسی برای همیشه به پیاده راه تبدیل شود و این جزء آرزوهای مردم شهر است، گفت: بسیاری از ساماندهی بازارها و حمام ها پیرامون میدان امام و گذرها در حال اجراست و تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.