معاون عمران شهری شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه حدود 120 میلیارد تومان بصورت نقد و غیرنقد به پیمانکاران بدهکاریم، گفت: بزرگ‌ترین طلبکار معاونت عمران سازمان عمران شهرداری است.

به گزارش مرور نیوز، ایرج مظفر پیش از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه همه اقدامات شهرداری جز پرداخت حقوق کارمندان در بودجه عمرانی شهرداری دیده می‌شود، اظهار داشت: باید به خاطر داشته باشیم که نگهداری فضای سبز نیز در بودجه عمرانی جای داده شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در سال گذشته بیشترین اعتبارات عمرانی شهرداری اصفهان در بخش مترو هزینه شد، افزود: در سال جاری نیز اولویت فعالیت‌های عمرانی در حوزه حمل و نقل عمومی و به ویژه مترو تعریف شده است.

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه سالن همایش‌های بین‌المللی پروژه‌ای است که شهرداری علی رغم همه مشکلات و با توجه به جایگاه بین‌المللی شهر اصفهان مجبور به بهره‌برداری از آن است، تصریح کرد: طی دو سال گذشته این پروژه بیش از 65 درصد رشد فیزیکی داشته و طی این بازه زمانی 50 میلیارد تومان از اعتبارات شهرداری برای این پروژه هزینه شده است.

 

دولت هنوز اوراق مشارکت سالن‌های اجلاس را تخصیص نداده است

وی با بیان اینکه دولت در سال گذشته در خصوص واگذاری 80 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای شهرداری قول‌هایی را داده است، تصریح کرد: هنوز در این خصوص اقدامی از سوی دولت انجام نشده است.

مظفر افزود: شهردار اصفهان به منظور بهره برداری از سالن‌های اجلاس شهر اصفهان مدیریت بهره برداری برای این پروژه در نظر گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه میدان استقلال نیز یکی از پروژه‌های شاخص در دستور کار شهرداری اصفهان است، ابراز داشت: در این زمینه باید یادآور شویم که فاز اول این پروژه که شامل میدان اصلی و پنج پل بود را 10 ماهه تحویل شهروندان داده‌ایم.

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه فاز دوم میدان استقلال که ورودی‌های شمال شهر اصفهان را نیز شامل می‌شود در دستور کار قرار گرفت، افزود: همچنین باید توجه داشته باشیم که این بخش از پروژه نیز تا عید فطر امسال به بهره برداری می‌رسد.

وی همچنین با اشاره به آغاز پروژه احیای میدان امام علی (ع) از سال 89 تاکنون اضافه کرد: این پروژه نیز با سرعت خوبی در حال بهره برداری است و از آنجایی که بخشی از این پروژه به صورت مشارکتی انجام می‌شود تا دو سال آینده با بهره برداری از جلوخان مسجد به بهره برداری خواهد رسید.

 

فاز اول نمایشگاه بزرگ اصفهان تا پایان امسال بهره برداری می‌شود

مظفر با بیان اینکه فاز اول نمایشگاه بزرگ اصفهان نیز در حال بهره برداری است، ابراز داشت: شهرداری 60 درصد از سهام این پروژه را داراست و فاز اول این پروژه با عنوان سالن 15 هزار متر مربعی علامه مجلسی تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد.

وی با تاکید بر اینکه برای آزادسازی مجموعه پل‌های اشکاوند با مشکلاتی روبرو بودیم، تصریح کرد: آزادسازی این پروژه در قالب 200 هزار متر مربع زمین انجام شد و با توجه به آغاز عملیات اصلی این پروژه نیز تا پایان تیر ماه تحویل شهروندان خواهد شد.

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه در دو سال گذشته یک میلیون تن آسفالت ریزی در اصفهان انجام شده است، افزود: این میزان آسفالت ریزی دو برابر میزان طی دو سال قبل از سال 94 است.

وی با بیان اینکه اولویت عمران شهری شهرداری اصفهان در سال 96 توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی است، تصریح کرد: در این راستا باید یادآور شویم که بهره برداری از این پروژه در قالب فاز یک تا پایان سال جاری بهره برداری شود و این در حالی است که خط یک به جز ایستگاه‌های میدان امام حسین (ع) و میدان انقلاب در تیر ماه بهره برداری خواهد شد.

 

سازمان عمران شهرداری بزرگ‌ترین طلبکار معاونت عمران است

مظفر در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود 120 میلیارد تومان به صورت نقد و غیر نقد به پیمانکاران شهرداری بدهکاریم، افزود: بزرگ‌ترین طلبکار معاونت عمران سازمان عمران شهرداری اصفهان است که حدود 40 میلیارد تومان از شهرداری طلب دارد.

وی همچنین در خصوص ساختمان نیمه کاره شهرداری و شورای شهر اصفهان در خیابان هشت بهشت نیز ابراز داشت: در این زمینه باید یادآور شوم که میراث فرهنگی با ارتفاع ساخت این بنا مشکل داشته است و با توجه به کاهش ارتفاع در سال جاری با تعیین پیمانکار عملیات ساخت این ساختمان ادامه می‌یابد.

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان درادامه با بیان اینکه معاونت عمران شهری شهرداری اصفهان بهره برداری از سه ایستگاه مترو را در سال 93 در دستور کار قرار داده است، بیان داشت: ایستگاه میدان آزادی، سی و سه پل و شریعتی از جمله این ایستگاه‌هاست که در موقع مقرر کامل و تحویل قطار شهری شده است.

وی در خصوص بهره برداری از خیابان آقا نورالله نجفی نیز اضافه کرد: ما هنوز عملیات اجرایی احداث این خیابان را به دلیل عدم انجام کامل آزادسازی‌ها را انجام نداده‌ایم و قرار است که امسال با انجام 70 درصد آزاد سازی‌ها عملیات اجرایی این خیابان را نیز آغاز کنیم.

مظفر ساماندهی مادی‌های شهر اصفهان را نیز از دیگر اقدامات ارزشمند شهرداری اصفهان طی دو سال گذشته عنوان کرد و گفت: این اقدام ادامه پیدا کند مشکل آب‌های سطحی نیز برطرف خواهد شد.