معاون تجهیزات قطار شهری شهرداری اصفهان گفت: با اضافه شدن دو رام قطار به مجموع رام های قبلی، در آینده نزدیک شاهد کاهش زمان حرکت قطارها تا حدود 10 تا 15 دقیقه خواهیم بود.

به گزارش مرور نیوز از اصفهان، محمدرضا جاودان با اشاره به رام های قبلی و جدید تخلیه شده قطار شهری اصفهان اظهار کرد: بر اساس مطالعات ترافیکی که توسط مشاوران داخلی و خارجی در سال های گذشته صورت گرفته بود و با توجه به اعلام نیازمندی جهت تامین قطار و واگن های مورد نیاز شهر اصفهان، سازمان قطار شهری به عنوان متولی این موضوع اقدام به عقد قراداد با شرکت های داخلی و خارجی کرد که در این راستا با پیگیری ها و حمایت های مجدانه شهردار محترم اصفهان و اعضای شورای اسلامی شهر و همچنین تامین منابع لازم شاهد ورود 12 رام قطار در قالب 60 واگن از گذشته تاکنون بوده ایم.

وی تصریح کرد: بر اساس مطالعات صورت گرفته تا پایان سال 2016 برآورد تعداد رام قطار مورد نیاز حدود 16 عدد بوده که با دو رام تخلیه شده و یک رام که در انتظار ورود است 12رام از این تعداد تامین شد.

معاون تجهیزات قطار شهری شهرداری اصفهان ادامه داد: با ورود این رام قطارها در آینده نزدیک شاهد کاهش زمان حرکت قطارها تا حدود 10 تا 15 دقیقه خواهیم بود که این موضوع می تواند رضایت مسوولان، مدیران شهری و همچنین شهروندان محترم را به دنبال داشته باشد.

وی تاکید کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده تا پایان سال 96 به منظور کاهش هرچه بیشتر زمان حرکت قطارها ورود 4 تا 6 رام دیگر در دستور کار سازمان قطار شهری قرار گرفته است.

جاودان با اشاره به قیمت تمام شده هر رام قطار افزود: این قیمت معادل 5 میلیون یورو بالغ بر حدود 18 میلیارد تومان است که بر همین اساس در صورت تامین منابع مالی لازم و افزایش تعداد رام ها شاهد کاهش زمان حرکت قطارها خواهیم بود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه موضوع حمل و نقل عمومی تاثیر بسزایی در ترافیک شهری دارد، قطار شهری نقش بسیار مهمی در کاهش ترافیک خواهد داشت.

معاون تجهیزات قطار شهری شهرداری اصفهان بیان داشت: تا حدود دو ماه آینده سرفاصله زمانی بین حرکت قطارها تا 10 دقیقه کاهش می یابد.

مدیر تست و راه اندازی تجهیزات ناوگان سازمان قطار شهری اصفهان نیز در حاشیه تخلیه دو رام قطار شهری اصفهان، اظهار کرد: دو رام قطار از قطارهای شرکت دالیان چین تخلیه شد که مجموعه دوم قطارهای شهری اصفهان را شامل می شود.

حسین صبری با بیان اینکه مراحل تست و راه اندازی مجموعه قطارهای شهری قبلی به پایان رسیده است، گفت: در مجموع 9 رام قطار در کوتاه ترین زمان در آینده ای نزدیک به بهره برداری می رسد که این موضوع فاصله حرکت قطارها را به حداقل می رساند.

وی افزود: رام های قطار شهری نیاز به تست های فنی پیچیده ای دارد که پس از اتمام به مجموعه قطار شهری اصفهان اضافه می شود.