فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از کشف دو قبضه خنجر مربوط دوران معاصر از غارتگران میراث فرهنگی توسط یگان امداد کرمانشاه خبر داد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "رضا شیرزادی" در تشریح این خبر گفت: اکیپی ویژه از کارکنان یگان امداد این شهرستان با انجام اقدامات اطلاعاتی از فعالیت یکی از سارقان میراث فرهنگی مطلع شدند و بدون فوت وقت دستگیری وی را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: پس از مدتی کنترل نامحسوس مشخص شد که متهم قصد انتقال دو قبضه خنجر از شهرستان سنندج به شهر کرمانشاه را دارد، از این رو ماموران یگان امداد در یک عملیات ضربتی وی را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متهم، فردی حدودا 40 ساله و فاقد سابقه کیفری است که در بازجویی های پلیس اعلام کرده، اشیای موردنظر را از فردی در شهرستان سنندج خریداری کرده است.

سرهنگ شیرزادی با بیان اینکه متهم به منظور سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شده است، گفت: خنجر های کشف شده به منظور تعیین قدمت و ارزش ریالی به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تحویل داده شدند.

وی ادامه داد: بر اساس نظر کارشناسان میراث فرهنگی اشیای مکشوفه مربوط به دوران معاصر و دارای ارزش معنوی بالایی است، همچنین طبق قانون افراد سودجو حق خروج این اشیای با ارزش از کشور را ندارند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه در پایان حفاظت از میراث فرهنگی کشور را وظیفه ای همگانی دانست و بیان کرد: انتظامی این شهرستان با تمام توان و بکارگیری تمام ظرفیت خود پاسدار میراث فرهنگی و باستانی خواهد بود و با قاطعیت با غارتگران میراث فرهنگی برخورد خواهد کرد.

انحراف به چپ فاجعه بار پیکان با دو کشته و دو مجروح

جانشین پلیس راه استان کرمانشاه گفت: برخورد سواری پیکان با یک دستگاه اتوبوس در محور حمیل به سرابله در استان ایلام و در انتهایی ترین نقطه حوزه استحفاظی پلیس راه کرمانشاه، دو کشته و دو مجروح به جا گذاشت.

سرهنگ "محمد حیدری" از وقوع یک فقره تصادف در ساعت 23 شب گذشته در کیلومتر 24 محور حمیل به سرابله در استان ایلام و در انتهایی ترین نقطه حوزه استحفاظی پلیس راه استان خبر داد و گفت: در این حادثه دو نفر جان باختند و دو نفر نیز راهی بیمارستان شدند.

وی اضافه کرد: حادثه زمانی روی داد که یک دستگاه سواری پیکان در حال حرکت از حمیل به سمت ایلام در جاده دو طرفه و در مقطع پیچ، انحراف به چپ پیدا کرد و خود را در موقعیت برخورد شاخ به شاخ با یک دستگاه اتوبوس قرار داد.

این مقام انتظامی افزود: بر اساس نظر کارشناسان پلیس راه در سر صحنه حادثه، کشته شدگان این حادثه دو نفر مرد و مجروحان دو نفر زن بودند که همگی راننده یا سرنشین سواری پیکان بوده اند.

سرهنگ حیدری به همه رانندگان توصیه کرد در تردد های شبانه در راه های دوطرفه بسیار با احتیاط رانندگی کنند و اگر نوگواهینامه هستند یا در رانندگی شبانه ضعف دارند، سفرهای خود را به روز موکول کنند و ریشه های عجله و شتاب که نیاز به سبقت و سرعت را در ذهن ایجاد می کند از سفر خود بزدایند.

کشف یک کیلوگرم مخدر شیشه در شهرستان کنگاور

فرمانده انتظامی شهرستان کنگاور از کشف یک کیلوگرم مخدر شیشه در این شهرستان خبر داد و گفت: با اقدام به موقع پلیس باند سه نفره تهیه، تولید و توزیع کننده مخدر شیشه متلاشی شد.

سرهنگ "حسین براری" اظهار کرد: ماموران ایستگاه ایست و بازرسی شهید زنگنه با اقدامات اطلاعلاتی موفق شدند، حین کنترل خودروهای عبوری یک محموله موادمخدر را شناسایی کنند.

وی افزود: در عملیات غافلگیرانه پلیس، یک دستگاه خودروی سواری سمند متوقف شد که در بازرسی از آن یک کیلوگرم مواد مخدر از نوع شیشه که به طرز بسیار ماهرانه در قسمت موتور خودرو جاسازی شده بود، کشف شد.

این مقام انتظامی با اشاره به دستگیری دو نفر و توقیف یک دستگاه خودرو در این زمینه، گفت: متهمان 35 و 45 ساله در شهر کرمانشاه با کمک سرکرده باند، اقدام به تولید مواد مخدر شیشه می کردند و پس از تولید، آن را به مشتریان خود در شهرهای مختلف تحویل می دادند.

سرهنگ براری با اشاره به اینکه متهمان به همراه مواد مکشوفه به دستگاه قضائی معرفی شده اند، ادامه داد: بر همین اساس با اقدام به موقع پلیس کنگاور، باند سه نفره تهیه، تولید و توزیع کننده مخدر شیشه متلاشی شد، همچنین تلاش برای دستگیری نفر سوم کماکان ادامه دارد.

چرا سرنشینان سه برابر بیشتر از رانندگان کشته می شوند؟

جانشین پلیس راه استان کرمانشاه گفت: در فرایند استفاده از کمربند ایمنی دو عنصر اجبار و اختیار حاکم است، که این دو باید مکمل همدیگر باشند، ولی تجربه و مشاهدات ما نشان می دهد هرجا عنصر اجبار رنگ می بازد پای عنصر اختیار لنگ می زند.

سرهنگ "محمد حیدری" عنوان کرد: 71 درصد از سهم 74 درصدی سرنشینان در آمار کشته های تصادفات سال گذشته برابر آمار پزشکی قانونی ناشی از ورود ضربات مغزی بود، ضرباتی که بیشتر به سرنسینان وارد شد و کمتر به رانندگان.

وی افزود: دلیل این تفاوت در بسته یا بسته نبودن کمربند ایمنی راننده و سرنشینان حین وقوع حادثه است که اکثر رانندگان به علل فرهنگی و اجبار قانونی همواره می بندند، اما بیشتر سرنشینان متاسفانه یا خود نمی بندند یا شرایط برای آنها مهیا نیست تا از کمربند ایمنی استفاده کنند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در فرایند استفاده از کمربند ایمنی دو عنصر اجبار و اختیار حاکم است، که این دو باید مکمل همدیگر باشند، ولی تجربه و مشاهدات ما نشان می دهد هرجا عنصر اجبار رنگ می بازد پای عنصر اختیار لنگ می زند.

سرهنگ حیدری ادامه داد: مشکل اصلی ما در این است که در ازای نبستن کمربند ایمنی نمی توانیم خود سرنشین را جریمه کنیم و مقررات طوری است که راننده به جای آنان جریمه می شود، در جایی که خودروها شخصی هستند اعمال قانون راننده به علت ارتباط خانوادگی، همکاری، رفاقت و... شاید روی سرنشینان تاثیر بگذارد ولی در خودروهای مسافربر این گونه نخواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر علل عدم استفاده از کمربند توسط سرنشینان، فراهم نبودن امکانات و موقعیت است، در خودرویی که در صندلی های جلو یا عقب نفر اضافه سوار شده باشد نمی توان کمربند را بست، یا اینکه در صندلی های عقب سواری ها کمربند یا نصب نشده یا به اندازه کافی نباشد و یا در جایی که مادری با بغل داشتن نوزادش در صندلی جلو می نشیند او نیز با مشکل مواجه است حتی اگر خود بسته باشد نوزادش رها خواهد بود.

سرهنگ حیدری در ادامه به موقعیت دیگری که عنصر اجبار کمرنگ می شود اشاره کرد و گفت: در ترددهای شبانه که پلیس داخل خودروها را نمی بیند، تنها شانس این است که سرنشینان و حتی راننده از روی اختیار و فهم و درک خطر از کمربند استفاده کنند، در غیر این صورت شرایط برای فرار از قانون بیشتر از روزها البته برای آنان که نیاز به اجبار دارند فراهم است.

وی در پایان گفت: نباید به این روند ادامه دهیم، که سرنشین تخلف کند راننده جریمه شود و راننده تصادف کند سرنشین بمیرد، از همه کسانی که سرنشین خودروها می شوند می خواهم، داوطلبانه و از روی اختیار در همه حال و در همه جا که خودرو حرکت می کند،کمربند ایمنی خود را ببندند.

اقدامات کور تروریستی وقفه ای در مبارزه با پدیده تروریسم ایجاد نمی کند

فرمانده انتظامی شهرستان قصرشیرین دشمنان قسم خورده نظام جمهوری اسلامی بدانند با اینگونه اقدامات کور تروریستی کوچکترین وقفه ای در تداوم راه امام راحل و اهداف انقلاب و مبارزه با استکبار خصوصاً پدیده شوم تروریسم ایجاد نخواهد شد.

سرهنگ "عنایت فلاحی" در جلسه هدایت سیاسی کارکنان با بیان اینکه تفکرات معمار کبیر انقلاب اسلامی عامل عظمت و اعتلای ملت اسلامی است به تشریح شاخصه های مکتب امام از منظر مقام معظم رهبری (مدظله عالی) اشاره کرد.

وی گفت: برجسته ترین و مهمترین شاخص و ادامه حرکت صحیح انقلاب اسلامی از طوفان های سهمگین دشمنان نظام و اسلام را پیروی از مکتب امام خمینی (ره) عنوان کرد.

وی با بیان ویژگی های فکری امام (ره)، باور به خدا، باور به مردم و بی اعتقادی به مستکبرین را از شاخص های معنوی مکتب امام خمینی برشمرد و اظهار کرد: مردم ایران در طول دوران انقلاب اسلامی و حاکمیت با تکیه بر مکتب امام بزرگوار و مدیریت داهیانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) توانسته اند از سختی ها و دشواری های گوناگون سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی عبور کند و اهداف انقلاب اسلامی را به پیش برده و در مقابل نظام سلطه و استکبار جهانی مقاومت و ایستادگی نمایند.

این مقام انتظامی در ادامه افزود: با توجه به ترفند های معاندین نظام و دشمنی های استکبار جهانی با ملت ایران به حوادث اخیر تروریستی در تهران و ابعاد آن پرداخت و گفت: دشمنان قسم خورده نظام جمهوری اسلامی بدانند با اینگونه اقدامات کور تروریستی کوچکترین وقفه ای در تداوم راه امام راحل و اهداف انقلاب و مبارزه با استکبار خصوصاً پدیده شوم تروریسم ایجاد نخواهد شد.

سرهنگ فلاحی تصریح کرد: اینگونه اقدامات موجب تقویت روحیه جهادی ملت ایران و همبستگی محکم تر مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.

فرمانده انتظامی شهرستان قصرشیرین در پایان خدمت به مردم را فوز عظیم دانست و از پرسنل انتظامی در جهت تامین امنیت تقدیر و تشکر کرد.

یاد شهیدان باید همیشه جاوید بماند

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه گفت: یاد شهیدان باید همیشه جاوید بماند و خانواده شهدا هم به داشتن فرزندان رشیدی که برای اعتلای اسلام و قرآن جان عزیز خود را فدا کرده اند، افتخار کنند.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان به همراه معاون تبلیغات و روابط عمومی ع.س استان در راستای دلجویی از خانواده معزز شهدا و به پاس گرامی داشت یاد و خاطره سبک بالان عروج یافته به بارگاه قرب ربوبی در ناجا و نیز تجدید پیمان و میثاق با آرمان های والای آنان در عمل به رسالت سازمانی خویش، با خانواده معظم شهیدان سرباز وظیفه "محمدعلی تیموری" و شهید معزز گروهبان یکم "حسن مرادی" دیدار کردند.

روحانی "سید ابراهیم حسینی" در این دیدار اظهار کرد: یاد شهیدان باید همیشه جاوید بماند و خانواده شهدا هم به داشتن فرزندان رشیدی که برای اعتلای اسلام و قرآن جان عزیز خود را فدا کرده اند، افتخار کنند، چرا که شهادت یک موهبت الهی است که نصیب هرکسی نمی شود.

وی افزود: رشادت های فرزندان دلیر ایران به جنگ تحمیلی و دفاع مقدس ختم نشد و راه شهدا برای دفاع از امینت و مرزهای سرزمینی این کشور همچنان ادامه دارد.

این مقام مسئول ضمن محکوم کردن حمله تروریستی چهارشنبه گذشته در تهران، خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح شبانه روز در تلاش هستند که ثمره خون هزار شهید جان برکف، توسط عوامل استکبار جهانی آسیب نبیند و مردم این کشور در امنیت و آرامش زندگی کنند.