خیران شهرستان بناب در جشن گلریزان این شهرستان که توسط انجمن حمایت از زندانیان برگزار شد، پرداخت یک میلیارد و 500 میلیون ریال را برای آزادی تعدادی از زندانیان غیرعمد متعهد شدند.

به گزارش مرور نیوز، دادستان عمومی و انقلاب بناب عصر یک شنبه در مراسم جشن گلریزان شهرستان بناب با طی سخنانی با ارائه گزارشی از عملکرد سال گذشته انجمن حمایت از زندانیان بناب اظهارکرد: طی یک سال گذشته خیران محترم شهرستان حدود یک میلیارد و 900 میلیون ریال به انجمن حمایت از زندانیان بناب کمک کردند که از این مبلغ یک میلیارد و 670 میلیون ریال به خانواده های زندانیان غیرعمد هزینه شده است.
علیرضا دهقان همچنین از آزادی 22 زندانی غیرعمد توسط انجمن خیران این شهرستان در سال گذشته خبرداد و افزود: در تلاشیم با کمک های خیران عزیز با راه اندازی کارگاه های تولیدی کوچک خانواده های زندانیان و خود زندانیان را در برخی از این شغل ها بکار گیریم و سرمایه های موجود در راستای ایجاد این کارگاه ها صرف شود.
دادستان عمومی و انقلاب بناب تصریح کرد: خانواده های زندانیان با مشکلات فراوانی مواجه هستند که این کمک های شما در حل مشکلات آن ها کار بزرگی است.
بنابراین گزارش، فرماندار بناب نیز در این مراسم معنوی با بیان اینکه خانواده های زندانیان غیرعمد چشم انتظار کمک های مالی خیران هستند؛ گفت: سرپرستان این خانواده ها هر کدام به دلایل غیرعمد در زندان بسر می برند و نیاز است که مورد حمایت مادی خیران و مردم قرار گیرند.
ولی الله فرج اللهی خاطرنشان کرد: انجمن حمایت از زندانیان بناب اوایل سال93 با کمک های 200 میلیون ریالی مردم خیر بناب شروع به کار کرد و الحمدلله ظرف 3 سال توانسته اقدامات ارزشمندی با کمک های خیران انجام دهد.
وی افزود: اداره کل زندان ها و انجمن حمایت از زندانیان به تنهایی قادر به کمک به زندانیان نیستند و انتظار داریم خیران شهرستان بناب که همواره در بحث کارهای خیر مقام اول استان آذربایجان شرقی را دارا بوده اند، در این آزمون نیز بتوانند همچنان این رکورد را برای خود حفظ کنند و مطمئناً بار دیگر مردم بناب دین خود را ادا خواهند کرد.
به گفته فرماندار بناب، هم اکنون 300 زندانی از این شهرستان در زندان مراغه جرایم خود را سپری می کنند.
این گزارش می افزاید، معاون مدیرکل سازمان زندان های آذربایجان شرقی نیز در این مراسم با بیان اینکه جشن گلریزان جشن حفظ آبروی افراد است؛ گفت: اگر بتوانیم زندانیان غیرعمد را نجات دهیم توانسته ایم خانواده هایی را از بدبختی نجات دهیم.
حجت الاسلام محرمی تأکید کرد: این جشن اقدام ارزشمندی است که علاوه بر نجات یک محبوس آبرومند موجب خوشنودی خداوند و خانواده های آن ها می شود.
وی افزود: کمک به آزادی زندانیا غیرعمد بازگرداندن نیروی کار به جامعه است و این فرهنگ باید در جامعه گسترش یابد.
معاون مدیرکل زندان های استان آذربایجان شرقی در ادامه تصریح کرد: همواره مردم بناب در کارهای خیر پیشقدم بوده و در این کار ارزشمند نیز حرف اول را خواهند زد.
گفتنی است، جشن گلریزان همزمان با ماه مبارک رمضان با هدف آزادسازی محکومان مالی و جرایم غیرعمد زندان ها در سراسر کشور برگزار می شود.
شهرستان 140 هزار نفری بناب در 110 کیلومتری جنوب تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی واقع شده و مردم خیر و نوع دوست این شهرستان هم اکنون علاوه بر جشن گلریزان، در کارهای نیک و خیر دیگری از جمله مدرسه سازی، بیمارستان سازی و ... مشارکت دارند.