شیراز - ایرنا - سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس بر لزوم پیگیری رها سازی حقابه دریاچه و تالاب بختگان دراین استان تاکید کرد و بیان داشت:براساس موافقت های به دست آمده، حقابه بختگان 700 میلیون مترمکعب برای شرایط ترسالی و 350 میلیون متر مکعب برای شرایط خشکسالی است.

به گزارش مرور نیوز مهندس نبی الله مرادی اظهار داشت : این حقابه به تایید مراجع استانی و کمیته های تخصصی رسیده است اما در سال گذشته با توجه به مشکلاتی که در تامین آب شرب و کشاورزی رخ داد این حقابه هیچگاه در بستررودخانه برای رسیدن به بختگان (شرق فارس) رها سازی نشد .
سرپرست اداره کل محیط زیست استان فارس اضافه کرد : در سال زراعی جاری توافق شده است که این حقابه همزمان با شروع بارش ها در بستر رودخانه رها سازی شود تا کشاورزان و بهره برداران حاشیه رودخانه کر از این آب برای کشاورزی بهره برداری نکنند.
فارس مبادا به کانون ریزگرد تبدیل شود
وی بر لزوم توجه جدی برای احیای تالاب ها و کاهش کانون های ریزگرد تاکید کرد و گفت:احیای تالاب ها و دریاچه ها نقش بسزایی درپاکی و طراوت هوا دارد، شاید اگر این تلاش ها صورت نگیرد دیر یا زود شرایطی که در خوزستان به وجود آمد به فارس هم سرایت کند و فارس هم بعد از خوزستان به کانون ریز گرد و بیابان تبدیل شود، از این رو تلا ش برای حفظ محیط زیست و احیای تالاب ها و دریاچه ها دراین استان ضرورت دارد.