مراسم احیای شب قدر و شهادت امام علی (ع) با حضور صدها نفر از ارادتمندان داخلی و خارجی اهل بیت عصمت و طهارات، در حرم مطهر امامزادگان ابراهیم (ع) و قاسم (ع) بندر مرزی آستارا، برگزار شد.

به گزارش مرور نیوز، در شب شهادت مولای متقیان، حضرت امیرالمومنین علی (ع)، مراسم احیا و شب زنده داری لیالی قدر در جوار ضریح مطهر امامزادگان ابراهیم (ع) و قاسم (ع) بندر مرزی آستارا بر گزار شد.

در شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان، صدها نفر از زائران داخلی و خارجی با حضور در صحن مقدس این حرم مطهر، علاوه بر زیارت و راز و نیاز با خالق خود، قرآن بر سر گرفتند و نوای روح بخش "بک یا الله" سر دادند.

در این مراسم که پس از تکمیل ظرفیت فضای اطراف ضریح، راهرو ها و محوطه بیرونی حرم نیز مملو از جمعیت شد، علاوه بر شهروندان آستارا، مومنانی از شهرهای تالش، چوبر، حویق، لوندویل، اردبیل، نمین، تبریز، لیسار و سایر مناطق کشور حضور داشتند.

علاوه بر اتباع ایرانی، تعداد کثیری از مسلمان کشورهای جمهوری آذربایجان، گرجستان، روسیه و سایر کشور ها که در قالب کاروان های زیارتی و یا به دلایل شغلی به این شهرستان سفر کرده بودند، در این مراسم مشارکت کردند.

سخنرانی علما، قرائت دسته جمعی قرآن، خواندن دعای جوشن کبیر و زیارت عاشورا، برپایی سفره افطار، توزیع احسان و نذری از دیگر برنامه های لیالی قدر در آستان مقدس این امامزادگان بود.

به گزارش ایسنا، بر اساس برنامه از پیش تدوین شده، مراسم لیالی قدر از ساعت 23 شب های ماه مبارک رمضان، در محوطه باصفای حرم مطهر آستان مقدس امامزادگان حضرت سید ابراهیم و سید قاسم علیهما السلام برگزار می گردد.