محموله های کالای قاچاقی به ارزش دو میلیارد و 880 میلیون ریال در آذربایجان شرقی کشف و ضبط شد.

به گزارش مرور نیوز، ماموران نیروی انتظامی فرماندهی آذربایجان شرقی با اجرای عملیات های پلیسی در برخی از شهرستان های استان و با هدف مبارزه با قاچاق کالا، محموله هایی به ارزش برآوردی دو میلیارد و 880 میلیون ریال را کشف و ضبط و متهم را نیز در ارتباط با این پرونده ها دستگیر کردند.

کشف ۸۳۰ میلیون ریال کالای قاچاق در عجب شیر

فرمانده انتظامی شهرستان عجب شیر در همین خصوص ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: در راستای تداوم اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی ومبارزه با قاچاق کالا، ماموران گشت یگان امداد شهرستان یک دستگاه خودروی پژو 405 را متوقف کردند.

سرهنگ رحمان عبدی در ادامه خاطر نشان کرد: ماموران در بازرسی از خودروی توقیفی، تعداد 272 عدد تجهیزات الکترونیکی غیرمجازبه ارزش تقریبی 410 میلیون ریال را کشف و ضبط کردند که بصورت ماهرانه در خودرو جاسازی شده بود.

فرمانده انتظامی عجب شیر با تاکید بر برخورد قاطع پلیس با مجرمان و هنجار شکنان، از شهروندان خواست تا با ارائه گزارش ها و اطلاعات خود از طریق تلفن 110 پلیس را در افزایش امنیت اقتصادی و اجتماعی جامعه یاری کنند.

وی همچنین از کشف محموله سیگار خارجی قاچاق در این شهرستان خبر داد و گفت: در راستای اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و مبارزه با قاچاق کالا، ماموران یگان امداد شهرستان حین گشت‌زنی به یک دستگاه خودروی پژو 405 مشکوک و آنرا متوقف کردند.

عبدی افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو تعداد 161 هزار و 600 نخ سیگار خارجی قاچاق به ارزش تقریبی 420 میلیون ریال کشف و خودرو را توقیف و یک نفر متهم را نیز در ارتباط با این رونده دستگیر و به مرتجع قضایی معرفی کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان عجب شیر درپایان از شهروندان خواست: هر گونه اخبار و اطلاعات خود را با شماره تلفن 110 به پلیس اطلاع ونیز تقدیر، پیشنهاد و انتقاد از عملکرد کارکنان نیروی انتظامی را با سامانه تلفنی 197 دفتر نظارت همگانی که به صورت شبانه روزی پاسخگوی آنها است در میان بگذارند.

توقیف محموله گردوی قاچاق 250 میلیون ریالی در مراغه

فرمانده انتظامی شهرستان مراغه نیز از توقیف یک محموله گردوی قاچاق به ارزش 250 میلیون ریال در این شهرستان خبر داد و گفت: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز ماموران مبارزه با کالای قاچاق در حین گشت زنی به یک دستگاه خودرو پیکان وانت مشکوک و آن را متوقف کردند.

سرهنگ پاسدار رضا اصلانی فر در تشریح این خبر ادامه داد: ماموران در بازرسی از این خودرو 500 کیلوگرم گردو فاقد مجوز قانونی و گمرکی به ارزش 250 میلیون ریال کشف و در این رابطه یک نفر دستگیر و خودرو مذکور نیز توقیف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان مراغه با اشاره به اینکه برخورد با سودجویان و مقابله با قاچاقچیان به صورت مستمر در دستور کار پلیس این شهرستان قرار دارد، ازشهروندان درخواست کرد:درصورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را سریعا با شماره تلفن و سامانه پیامکی 110 به پلیس اطلاع دهند.

توقیف محموله قاچاق میلیاردی در هشترود

کشف محموله قاچاق میلیاردی در هشترود نیز خبری بود که فرمانده انتظامی این شهرستان با اعلام آن در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ماموران حین گشت زنی در یکی از محورهای مواصلاتی شهرستان هشترود به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را متوقف کردند.

سرهنگ محمدتقی سلطانی ادامه داد: ماموران در بازرسی از خودروی توقیفی، مقدار سه هزار و 280 کیلوگرم برنج قاچاق، 3 هزار و 420 کیلوگرم مغز گردوی قاچاق و تعداد 5 گونی مغز بادام را کشف کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه ارزش ریالی کالای قاچاق کشف شده توسط کارشناسان یک میلیارد و 800 میلیون ریال اعلام شد، افزود: در این خصوص سه نفر متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان هشترود در پایان خاطر نشان کرد: قاچاق کالا به تولیدات داخلی کشور ضربه می زند که از مردم تقاضا داریم هر گونه اخبار در خصوص کالای قاچاق را از طریق شماره تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.