مدیرکل بهزیستی استان همدان با اشاره به اینکه 150 خانواده در استان همدان در نوبت پذیرش فرزند هستند، گفت: 9 کودک زیر 3 سال واجد شرایط برای واگذاری به این خانواده ها وجود دارد.

به گزارش مرور نیوز، حمیدرضا الوند با بیان اینکه 150 خانواده در استان همدان در نوبت پذیرش فرزند هستند، گفت: 9 کودک زیر 3 سال واجد شرایط برای واگذاری به این خانواده ها وجود دارد.

وی با بیان اینکه تعداد متقاضیان پذیرش فرزند در استان همدان حدود 16 برابر تعداد کودکان واجدین شرایط است، گفت: تازمانی که افراد متاهل متقاضی فرزندان بی سرپرست باشند اولویت با خانواده های متاهل است.

مدیرکل بهزیستی استان همدان عنوان کرد: تنها یک خانم مجرد در استان همدان متقاضی فرزند است اما اولویت در واگذاری به افراد متأهل است.

مدیرکل بهزیستی استان همدان در ادامه با اشاره به ارائه خدمات به خانواده های دارای چند معلول عنوان کرد: اولویت در ارائه خدمات با این خانواده هاست چراکه بیشتر این خانواده ها مایل هستند فرزندان را در منزل نگهداری کنند.

الوند افزود: 500 هزار نفر به میزان یک سوم جمعیت استان همدان خدمات پیشگیرانه سازمان بهزیستی را دریافت می کنند.

وی با بیان اینکه پس از 20 سال مستمری افراد تحت پوشش بهزیستی افزایش یافت، گفت: حداکثر میزان مستمری برای خانواده پنج نفره 90 هزار تومان و برای خانواده های تک نفره 53 هزار تومان بود که 148 هزار تومان به آن اضافه شده و به 198 هزار تومان رسیده است که در کنار یارانه ها پرداخت می شود.