مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان ایلام گفت: در چهار سال فعالیت دولت یازدهم بیش از یک هزار و 50 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح های حوزه آبرسانی شهری به این شرکت اختصاص یافت که رقم قابل توجهی است.

به گزارش مرور نیوز داراب بیرانوندی اظهار کرد: از زمان روی کار آمدن دولت یازدهم در مرداد سال 92 تاکنون طرح ها و پروژه های زیادی در حوزه آبرسانی مناطق مختلف استان ایلام انجام شده و یا عملیات اجرایی آنها آغاز و یا در حال اجرا هستند.
وی با اشاره به عملکرد این شرکت در چهار سال دولت یازدهم افزود: در چهار سال گذشته یک هزار و 50 میلیارد ریال اعتبار به شرکت آبفای شهری ایلام تخصیص داده شد که در مقایسه با مدت مشابه قبل (چهارسال ما قبل آن) این میزان اعتبار از رشد 100 درصدی برخوردار بود که این مهم بیانگر توجه ویژه دولت به بخش آب و فاضلاب این استان است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری ایلام تاکید کرد: اصلاح و بازسازی 191 کیلومتر شبکه خطوط آب، احداث 10 هزار متر مکعب مخزن ذخیره آب، ایجاد 15 حلقه چاه و ایستگاه پمپاژ و بیش از 126 کیلومتر شبکه فاضلاب از جمله اقدام های انجام شده این شرکت در چهار سال فعالیت دولت یازدهم در سطح استان است.
بیرانوندی یادآو شد: در این مدت برای اولین بار استفاده از سرمایه گذار بخش خصوصی با 243 میلیارد ریال سرمایه گذاری در تصفیه خانه فاضلاب ایوان محقق شد که هم اکنون کار اجرایی این طرح با 75 درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.
وی اضافه کرد: همچنین برای اولین بار احداث تصفیه خانه به روش BOO در شهرستان سرابله اجرایی شد که این پروژه نیز ظرف یک ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.
مدیرعامل شرکت آبفای شهری ایلام از اجرایی مانیتوری کردن خطوط انتقال آب در استان خبر داد و افزود: برای اولین بار مانیتوری کردن خطوط انتقال آب در شهرهای دهلران و سرابله انجام شد و برای اولین بار بحث الکترولیز نمک طعام نیز در این بخش صورت گرفت.