مدیرعامل آبفای شهری کهگیلویه و بویراحمد از افزایش 30 درصدی مصرف آب شرب در شهرهای این استان با توجه به نزدیک شدن به فصل گرم سال خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، سیدعلی لدنی‌نژاد صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شرکت آب و فاضلاب استان با تمامی امکانات و توان انسانی در راستای انجام وظیفه ذاتی خود در حال خدمت‌رسانی بوده و در این زمینه از هیچ تلاشی فروگذاری نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه در فصل گرم سال شاهد افزایش مصرف آب در شهرهای استان هستیم، عنوان کرد: فعالیت‌ها و مشکلات پیش‌روی شرکت آب و فاضلاب در فصول گرم سال و با بالا رفتن میزان مصرف شهروندان افزایش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در ماه‌های گرم سال شاهد افزایش 30 درصدی میزان مصرف آب در شهرهای استان هستیم، بیان کرد: این در حالی بوده که در ماه‌های گرم سال میزان تولید آب به دلیل افت سطح آبهای زیر زمینی کاهش می‌یابد وتولید آب نیز به تبع کاهش می‌یابد.

لدنی‌نژاد با تاکید بر مشارکت شهروندان در مصرف بهینه و استفاده مناسب از آب شرب ادامه داد: هم اکنون بهترین راهکار برای مدیریت توزیع آب و دسترسی همه شهروندان به آب شرب مصرف بهنیه این کالای با ارزش است.

وی در ادامه به شهروندان به خصوص در شهرهای سردسیری استان توصیه کرد که نصب تانکر ذخیره آب با ظرفیت 1000 لیتر برای هر خانوار را در برنامه قرار دهند، چرا که نوسان و قطعی آب در طول سال بویژه در ماه‌های گرم سال به دلایل مختلف اتفاق می‌افتد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته توسط ادارت آبفای شهرهای استان و برقراری کشیک‌های شبانه‌روزی تلاش شد تا شهروندان در ماه رمضان با مشکل کمبود و قطعی طولانی مدت آب شرب مواجه نشوند.