مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری چهارمحال و بختیاری گفت: لازم است تمامی انشعابات آب شرب از آب فضای سبز در استان جداسازی شود.

به گزارش مرور نیوز قدرت‌الله بیگلری، با اشاره به اینکه عدم استفاده آب شرب برای فضای سبز یکی از سیاست‌های اصلی وزارت نیرو است، اظهار کرد: در گذشته یک انشعاب از آب شرب به شهرداری برای استفاده در فضای سبز داده می‌شد و اکنون در بسیاری از شهرهای استان اعم از شهرکرد و بروجن آب شرب از آب فضای سبز جدا شده است.

بیگلری با بیان اینکه در مواردی نیز چاه آب شرب با کیفیت بالا از شهرداری‌ها گرفته شده است و به جای آن برای فضای سبز آبی مناسب در اختیار آنان قرار داده شده است، تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر در برخی شهرها علی‌رغم کمبود آب، برخی از انشعابات آب شرب برای فضای سبز هنوز جداسازی نشده است.

وی در ادامه گفت: در موارد مذکور اخطار لازم به شهرداری‌ها داده شده است و قطع انشعاب آب شرب هم صورت گرفته است اما برخی شهرداری‌ها همکاری لازم را ندارند و مجددا نسبت به وصل آن اقدام می‌کنند.

بیگلری اضافه کرد: در اکثر شهرهایی همچون فرادنبه، سفید دشت، بروجن و فرخشهر که با بحران آب مواجه بودند، 23 تا 24 انشعاب آب شرب برای فضای سبز قطع شده است و تنها دو تا سه مورد دیگر باقی مانده است.

وی در خصوص بهداشتی بودن آب شرب در استان، تاکید کرد: اکثر چاه‌های آب شرب در محدوده خارج از شهر است و به دلیل قابلیت ایزوله بودن دارای لوله‌ای هستند که تا عمق زیرین آب رُفت در حدود 80 تا 200 متر بسته به عمق چاه، پایین رفته‌اند و تحت هیچ شرایطی آب‌های سطحی یا حتی آب آلوده شده توسط کودهای شیمیایی کشاورزان نمی‌توانند وارد آنان شوند.

بیگلری ادامه داد: شرکت آب و فاضلاب دارای آزمایشگاهی پیشرفته و مورد تایید محیط زیست و دانشگاه علوم پزشکی است که روزانه آب شرب از نظر شیمیایی، فیزیکی و میکروبی کنترل می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان افزود: آب منابع و شبکه‌های توزیع آب مورد آزمایش قرار می‌گیرد و چنانچه مشکلی باشد، برطرف می‌شود.