معاون امور عمرانی استاندار ایلام گفت: عملیات اجرایی چهار خطه کردن جاده ایلام - صالح آباد - مهران با پیشرفت فیزیکی مناسبی در چند قطعه با شتاب در دست اجرا است.

به گزارش مرور نیوز، شاپور پولادی روز دوشنبه در جریان بازدید از مراحل اجرایی چهار خطه کردن جاده ایلام - مهران اظهار کرد: یکی از مهمترین مسیرهای ارتباطی استان که از سال 94 کار بهسازی، تعریض و حذف نقاط حادثه ‌خیز آن بیشتر مورد توجه قرار گرفت جاده ایلام - صالح آباد - مهران و بالعکس است.
وی افزود: این پروژه در سه قطعه به طول اجرایی 85 کیلومتر با عقد قرارداد با پنج پیمانکار در بخش های مختلف و با اعتباری بیش از دو هزار و 500 میلیارد ریال با پشیرفت فیزیکی مناسبی در دست اجرا است.
معاون عمرانی استاندار ایلام تاکید کرد: روند اجرای این پروژه از برنامه زمان بندی جلوتر است و تلاش می کنیم از سه راهی جندالله تا ورودی کنجانچم (25 کیلومتر) عملیات اجرایی تا قبل از اربعین امسال تکمیل و زیر بار ترافیک برود.
پولادی از تکمیل جاده قدیم ایلام - صالح آباد (ورودی کنجانچم) تا پایان سال جاری نیز خبر داد و گفت: تمام تلاش خود را بکار خواهیم گرفت تا با استفاده از همه امکانات بتوانیم پیش از ایام اربعین امسال پیشرفت فیزیکی چهار خطه کردن جاده ایلام - مهران را از 40 به 60 درصد برسانیم.
وی اضافه کرد: مسیر سه راهی ماربره تا مهدی آباد که دارای واریانت سخت و صعب العبوری به طول 10 کیلومتر است و عملیات تونل و خاکبرداری سنگینی دارد در سال 97 تکمیل و به بهره برداری می رسد.
معاون استاندار ایلام افزود: در مجموع از 85 کیلومتر طول اجرای پروژه چهار خطه کردن جاده ایلام - مهران، 20 کیلومتر در سال گذشته تکمیل شد و تلاش داریم تا اربعین امسال 30 کیلومتر دیگر از این مسیر تعریض شود.
به گفته وی، در نشست اخیر کمیته زیرساخت اربعین استان که با حضور معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور برگزار شد در خصوص تکمیل پروژه های سال گذشته از جمله موانع و مشکلات موجود در خصوص پایانه مرزی، پایانه برکت و پارکینگ مهران برای سهولت در تردد وسایل اتوبوس های بین شهری و افزایش سرویس های بهداشتی در مسیرهای منتهی به مرز مهران تصمیماتی اتخاذ شد.
پولادی ابراز امیدواری کرد با پیگیری و به سرانجام رساندن طرح های در دست اجرا، استان ایلام از نظر راه های ارتباطی و شبکه زیرساختی توسعه یابد و به مسیری آسان با ترافیک روان برای خدمات دهی به زائران اربعین حسینی و صادرات کالا تبدیل شود.
به گزارش مرور نیوز، مرز رسمی مهران در جنوب باختری و فاصله 95 کیلومتری شهر ایلام کانون اصلی سفر گردشگران مذهبی در مناسبت های گوناگون دینی به مکان های مقدس کشورهای عراق و ایران است.
روزانه به طور میانگین و در شرایط عادی نزدیک به 6 هزار زائر ایرانی و عراق از این گذرگاه مرزی به 2 کشور سفر می کنند.
امنیت بالا و نزدیکی به شهرها و مکان های مقدس و بغداد پایتخت عراق از مهم ترین عوامل استقبال زائران ایرانی عتبات عالیات عراق است.
هر سال در اربعین حسینی نزدیک به دو میلیون زائر سوگوار ایرانی و شیعه خارجی برای شرکت در راهپیمایی اربعین از مرز رسمی و بین المللی مهران راهی عراق می شوند.
انتظارمی رود در اربعین امسال شمار ورودی و خروجی زائران سوگوار ایرانی و غیر ایرانی برای شرکت در آیین راهپیمایی اربعین از راه مرز مهران به حدود 2.5 میلیون نفر برسد.