مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی گفت: تشکل های غیردولتی از سال گذشته در استان با رشد 75 درصدی به لحاظ تعداد و در تمام زمینه ها و شاخه ها روبرو بودیم.

به گزارش مرور نیوز، دکتر فرشته سلجوقی در جلسه سال‌گشت روز تشکل‌ها و مشارکت های اجتماعی که در سالن اجتماعات استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: شعار دولت تدبیر و امید چه در دولت یازدهم و چه در دولت دوازدهم افزایش سرمایه‌های اجتماعی و استفاده از پتانسیل بی‌بدیل مردم در قالب تشکل‌ها و گروه‌هایی است که به عنوان سمن یعنی سازمان‌های غیردولتی همواره یاریگر دولت بودند.

وی با بیان اینکه هموارسازی مسیر توسعه و تقویت سازمان‌های مردم نهاد سرلوحه اقدامات و سیاست‌های دولت یازدهم و دوازدهم بوده و هست، گفت: امیدواریم که سیاست‌گذاری درست و آگاهانه درباره سمن‌ها به معنای توجه به درخواست‌ها و الزامات فعالیت این سازمان‌ها در تدوین قوانین و انجام برنامه ریزی ها منجر به نهادینه سازی مشارکت مردم در این بخش مهم شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی افزود: خوشبختانه خراسان رضوی در زمینه تشکل‌های غیردولتی سابقه‌ای طولانی، موفق و کارنامه‌ای درخشان در حوزه‌های اجتماعی، حقوقی، خیرخواهی و تأمین قسمتی یا تمام هزینه‌های درمان افراد و پیگیری سلامت شهروندان خراسانی دارد.

سلجوقی با بیان اینکه هنوز بسیاری در کشور به این باور نرسیدند که فعالیت هایشان را به بخش غیردولتی واگذار کنند، عنوان کرد: این بدین معنا نیست که قدرت دولت مرکزی کاهش پیدا کند، بلکه بدین معنا است که نقش دولت‌ها در سیر تحول و تکامل خود تغییر پیدا می‌کند و از قدرت دولت‌ها کم نمی‌شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی با تاکید بر اینکه دولتی که بتواند تعداد تشکل‌های غیردولتی را چه به لحاظ کمی و چه کیفی افزایش دهد دولتی است که ریشه در مردم دارد، اظهار کرد: ضامن بقا حکومتش هم همین سمن‌ها و تشکل‌های غیردولتی به عنوان سرمایه اجتماعی هستند، بنابراین دیدگاهی که به سمن‌ها و تشکل‌های غیردولتی وجود دارد به معنای رقیب یا تهدید نیست.

سلجوقی افزود: در حوزه زنان نزدیک به 180 سمن فعال داریم. در حوزه جوانان نیز تعداد سمن های بسیار مؤثر و فعالی داریم که در سیاست گذاری ها و برنامه ریزی های استان نقش مهم و کلیدی ایفا می کنند.

وی ادامه داد: در حوزه زنان از برنامه های بسیار مهم در سال 96 این است که هم در حوزه اجتماعی و هم در حوزه زنان بتوانیم 15 درصد تعداد این تشکل ها را افزایش دهیم.